Moderatorer

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Vi trenger noen nye moderatorer. Etter en gjennomgang ser det ut til at bare to av de vi har er aktive. De som har vært passive et år eller mere blir slettet uten varsel. Håper ingen blir sure av den grunn.

Noen som har lyst? Forslag på kandidater? Det bør være en person som er ofte på forumet, interessert i matematikk, og har planer om å følge oss i noen år. I tillegg bør du ha sosial intelligens og en viss dømmekraft, da du har myndighet til å slette brukere og innlegg. Send meg en melding om du har lyst, eller om du har et forslag til kandidat. Jeg tenker det hadde vært greit med to til fire stykker.
Mvh
Kenneth
Gustav
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 4562
Registrert: 12/12-2008 12:44

Med fare for å utelate noen andre gode kandidater foreslår jeg: aleks855, vektormannen og nebu, som alle er aktive og åpenbart godt kvalifiserte.

EDIT: kan jo også foreslå espen180.
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6862
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Jeg unngår å "stemme" på meg selv for uskrevne reglers skyld, men vil definitivt anbefale Vektormannen og Nebu. Espen er kanskje ikke like tilstedeværende som de andre, men likevel, han har også vært en veldig god ressurs, og er ekstremt dyktig når han velger å gi sine innspill.

Skulle gjerne også anbefalt Plutarco og Janhaa, men unngår det også, for redundansen sin skyld. La det i alle fall være sagt at de gjør en utrolig god jobb, og jeg håper de fortsetter slik de gjør.
Bilde
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

plutarco skrev:Med fare for å utelate noen andre gode kandidater foreslår jeg: aleks855, vektormannen og nebu, som alle er aktive og åpenbart godt kvalifiserte.
EDIT: kan jo også foreslå espen180.
enig med plutarco, og grattis til aleks... :-)
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6862
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Takktakk, men har dere hørt med Vektor og Nebu? Jeg vil påstå at begge de to er mer passende enn jeg er, hvis det bare er snakk om å velge én.
Bilde
svinepels
Descartes
Descartes
Innlegg: 411
Registrert: 19/12-2010 22:15
Sted: Oslo

Jeg foreslår også vektormannen, nebuchadnezzar og aleks855!
Bachelor i matematiske fag NTNU - tredje år.
Nibiru
Cauchy
Cauchy
Innlegg: 230
Registrert: 14/10-2012 16:26

Vektormannen for the administrator!
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 838
Registrert: 26/04-2012 09:35

Aleks855 skrev:Takktakk, men har dere hørt med Vektor og Nebu? Jeg vil påstå at begge de to er mer passende enn jeg er, hvis det bare er snakk om å velge én.
Takk for at du vil være mod.

Jeg legger inn Espen, Vektormannen og Nebu også dersom de bekrefter at de ønsker jobben. :)

Forøvrig har jeg jobbet litt med å få matematikk.net til å se bra ut på nettbrett og mobil - check it out. Jeg bør kanskje presisere at jeg ikke har noe nettbrett selv å teste på, så jeg håper det ser ok ut...

EDIT: Espen skal også på lista :)
Emilga
Riemann
Riemann
Innlegg: 1552
Registrert: 20/12-2006 19:21
Sted: NTNU

Jeg har brukt forumet på en iPad mini og på en HTC Desire S. Er litt problemer med å svare på poster med HTCen (i hvertfall ved bruk av standard-nettleseren), men det har ingenting med layoutet å gjøre. Jeg vil påstå forumet ser bra ut. :-)
Gustav
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 4562
Registrert: 12/12-2008 12:44

Hm, et par ting jeg lurer litt på.

1. Hvorfor kommer det ikke opp på profilene til de nye moderatorene at de er moderatorer?
2. Nederst på sida står det en opplysning om at "globale moderatorer" er merket grønt. Det virker på meg som forumet ikke har noen globale moderatorer, siden ingen navn er merket grønne. Så da er vel begrepet noe meningsløst å operere med ? Eller er det slik at alle globale moderatorer også er administratorer og dermed merket røde? Og hva er egentlig forskjellen på en global moderator og en vanlig moderator?

I så fall hadde det kanskje vært litt greiere å heller hatt grønt merkede navn på alle vanlige moderatorer. Tidligere var det vel slik at alle moderatorer var merket grønne på lista over inloggede brukere.
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

plutarco skrev:Hm, et par ting jeg lurer litt på.
1. Hvorfor kommer det ikke opp på profilene til de nye moderatorene at de er moderatorer?
2. Nederst på sida står det en opplysning om at "globale moderatorer" er merket grønt. Det virker på meg som forumet ikke har noen globale moderatorer, siden ingen navn er merket grønne. Så da er vel begrepet noe meningsløst å operere med ? Eller er det slik at alle globale moderatorer også er administratorer og dermed merket røde? Og hva er egentlig forskjellen på en global moderator og en vanlig moderator?
I så fall hadde det kanskje vært litt greiere å heller hatt grønt merkede navn på alle vanlige moderatorer. Tidligere var det vel slik at alle moderatorer var merket grønne på lista over inloggede brukere.
lurt på samme sjøl...
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 838
Registrert: 26/04-2012 09:35

Jeg har også lagt merke til det, men aner ikke hvorfor. Mulig at det har noe med overgang til nytt forum å gjøre eller at det er en knapp i admin-panelet jeg ikke har funnet. På den annen side - hvis rettighetene fungerer, så er det vel kulere med Euler enn Moderator som rang. :)
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6862
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Beholder gjerne stige-systemet jeg. Moderator-plaketten er ikke så viktig for min del :)
Bilde
Vektormannen
Euler
Euler
Innlegg: 5889
Registrert: 26/09-2007 19:35
Sted: Trondheim
Kontakt:

Jeg vil også helst beholde stigesystemet :P (men hvis vi skal ha et "Moderator"-merke så er vel evt. et i oransje skrift slik som Janhaa og plutarco har mulig?)
Elektronikk @ NTNU | nesizer
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 838
Registrert: 26/04-2012 09:35

Har endret fargen på moderatornavnene - håper alle fortsatt har riktige rettigheter... :-)

Jada. -Aleks
Svar