kalkulus eller matematikk 1?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Gjest

Hei,

jeg føler det er vanskelig med kalkulus, det er så mye å bevise tenker jeg , altså det går lett ann å løse et par av de første oppgavene uten problemer men når det kommer til siste oppgavene altså oppgavene etter 8, så begynner det å bli vanskelig i og med at det dreier seg om bevis og andre volum og avanserte integraler.

Er dette bare noe jeg føler eller føler andre også at det er vanskelig, jeg leser boken kalkulus tom lindstrøm og han sa selv at bli ikke deprimert for det er vanskelige oppgaver senere i oppgavene.

Dermed blir jeg så engstelig for om jeg kommer til å klare en bachelorgrad i matematikk ved uio eller ikke. eller om jeg heller burde velge matematikk 1 istedet, som jeg ikke aner hva er men tenker den må være lettere enn kalkulus, det er bare en antagelse.

Noen som kan trøste meg ? :(
espen180
Gauss
Gauss
Innlegg: 2578
Registrert: 03/03-2008 15:07
Sted: Trondheim

Pensum i 1. klasse på universitetet vil nok stort sett være det samme uansett hvilken linje du går eller hvor du er.

Matte er hardt arbeid, og du kommer til å streve iblandt. Det gjelder bare å jobbe hardt og holde koken, så kommer du deg gjennom det.
Det er faktisk en bra ting å streve, for det er da (og kun da) du utvikler forståelsen din.
Gjest

Tusen hjertelig takk skal du ha Espen, nå følte jeg motivert. :D
Svar