Matematikk på universitet?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Razormind
Noether
Noether
Innlegg: 27
Registrert: 15/10-2006 10:40

Hei - universitetssøknader begynner å nærme seg, og lurer derfor på om det er noen gode forslag på de beste eller veldig gode matematikkstudier i Norge, gjerne med mulighet for fysikk og/eller økonomi ved siden av.

Er det noen som har gode ideer og anbefalninger?
Bilde
groupie
Weierstrass
Weierstrass
Innlegg: 461
Registrert: 05/02-2008 15:48
Sted: Bergen, Vestlandet

Jeg vil nok sett på NTNU her i Norge for de mer utfyllende mattekurs, de mener jeg også skal ha flere kombinasjoner med økonomi. Ellers har jo NTNU FYSMAT, fysikk og matematikk. Det er vel også det mattekurset i Norge med høyest inntakskrav. Utenom Trondhjem vil jeg sett på UIO eller UIB.
Vaticinatio quae numeris Romanis utitur vetustior est milibus annis quam ulla ratio sera quae scriptis Arabicis utitur!
Markonan
Euclid
Euclid
Innlegg: 2136
Registrert: 24/11-2006 19:26
Sted: Oslo

Liste over ting og tang du kan velge på UiO:
http://www.uio.no/studier/tilbud/kategori/mnt.html

De som er mest aktuelle for deg blir vel
Fysikk, astronomi og meteorologi
Matematikk, informatikk og teknologi
Matematikk og økonomi

Du kan klikke deg inn å lese litt om de forskjellige studieretningene og veien videre, jobb og studier, så får du et godt innblikk i wtf som skjer på UiO. ;)
An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
Svar