3FY som privatist. Tips til studiebok!

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
luringen
Cayley
Cayley
Innlegg: 89
Registrert: 28/02-2006 20:02

Heisann. Tenkte å ta 3FY som privatist enten høst 08 eller vår 09. I den forbindelse lurer jeg på om jeg kan få anbefalt hvilken studiebok jeg burde benytte meg av. Brukte Ergo Fysikk 1 til 2FY, og var sånn høvelig fornøyd med den, men har hørt av andre at serien Univers er bedre.. Spesielt med tanke på fasit, noe som er viktig er av kvalitet når du studerer på egenhånd.
There are only 10 kinds of people. Those who understand binary and those who don't.
mathme
Fermat
Fermat
Innlegg: 799
Registrert: 16/01-2008 22:12

luringen skrev:Heisann. Tenkte å ta 3FY som privatist enten høst 08 eller vår 09. I den forbindelse lurer jeg på om jeg kan få anbefalt hvilken studiebok jeg burde benytte meg av. Brukte Ergo Fysikk 1 til 2FY, og var sånn høvelig fornøyd med den, men har hørt av andre at serien Univers er bedre.. Spesielt med tanke på fasit, noe som er viktig er av kvalitet når du studerer på egenhånd.
Ergo boka + nettstedet = konge

men selvstudium i fysikk kommer til å bli vanskelig hvis du ikke fikke 6 i fjor, bare så det er nevnt.
fiasco
luringen
Cayley
Cayley
Innlegg: 89
Registrert: 28/02-2006 20:02

Kan du begrunne det?

2FY som privatist var ikke så voldsomt, og jeg klarer å jobbe selvstendig og strukturert..
There are only 10 kinds of people. Those who understand binary and those who don't.
FredrikM
Poincare
Poincare
Innlegg: 1367
Registrert: 28/08-2007 20:39
Sted: Oslo
Kontakt:

Hvis man er god i matte tror jeg ikke 2FY bør bli noe problem. Problemet er å lære seg forsøkene, for på eksamen vil du bli bedt om å utføre ett eller annet skit, og det har du ikke tilgjengelig - som regel - som privatist.
Cube - mathematical prethoughts | @MatematikkFakta
Med forbehold om tullete feil. (både her og ellers)
mathme
Fermat
Fermat
Innlegg: 799
Registrert: 16/01-2008 22:12

luringen skrev:Kan du begrunne det?

2FY som privatist var ikke så voldsomt, og jeg klarer å jobbe selvstendig og strukturert..
Okey, nettstedet er fantastisk bygget, jeg tok timene i 2fy, men klarte ikke å kjøre tempoen i klassen, så jeg kjøpte nettsted fra lokus til 260kr, og kjørte på med min egen tempo, ble ferdig med boka på et par månder og resultatene ble nokså gode.

Men du må passe på forsøkene, jeg kom opp i kjemi i fjor, men disse fagene er nokså like ... så forsøkene har utrolig mye å si. De står nokså grundig forklart i Ergo studiehefte, men hvis jeg var deg ville jeg møtt opp på skolen bare for å se på forsøkene, ELLER låne forsøkspermen og skrive av for å skjønne prosessen bedre.

Jeg tok næringslivsøkonomi som privatist i fjor, og det var ikke noe problem, så hvis du er god i matte og har litt god bakgrunn i fra 2FY så er det barnemat å ta det som privatist. Spesiellt hvis du har nettstedet, der er det øvinger, oppgaver, løsninger, lyd og mye mye mer... sjekk siden www.lokus.no (registrer deg) ... det er gratis i et par månder før de stenger det.. hvis du ikke vil betale for nettsiden men VIL HA DEN, så last ned offlinesurfer, lagre nettsiden på maskinen for senere tilgang...

Det er viktig, når du tar et fag som privatist, å passe på at du tar stoffet grundig og at du forstår stoffet... ikke minst er det alltid lurt å søke for mer informasjon fra internett osv..

Det gjelder å stole på deg selv, og kjøre på med en planlagt og struktivt måte for å komme gjennom stoffet.

Lykke til
fiasco
luringen
Cayley
Cayley
Innlegg: 89
Registrert: 28/02-2006 20:02

Tok 2FY i fjor som privatist og måtte ikke gjøre eksperiment, siden de glemte utstyret.. Men nå skal jeg ta 3FY, og såvidt jeg vet er den skriftlig, og da heller ikke noe forsøk som skal gjøres..
There are only 10 kinds of people. Those who understand binary and those who don't.
Svar