*EKSAMENSTRÅD Høsten 2011*

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

drgz
Fermat
Fermat
Innlegg: 757
Registrert: 24/12-2008 23:22

Fikk A i "Ulineære mikrobølgekomponenter" og B i "Kommunikasjonsteori for trådløse kanaler", så fornøyd med at det ble A i faget som er i utdanningsplanen.

Har vel nevnt her tidligere her i tråden at jeg var litt misfornøyd med B'en (grunnet hvordan eksamen ble gjennomført), men ikke misfornøyd med B som karakter i seg selv. Så alt i alt et fint semester. Får prøve på "straight As" dette semesteret, selv om jeg er halvskeptisk pga MA2501. ;)
drgz
Fermat
Fermat
Innlegg: 757
Registrert: 24/12-2008 23:22

svinepels skrev:Ble A i Tallteori, Grunnkurs i analyse I og Exphil, og B i Diskret Matematikk og Lineær algebra og geometri. Hadde håpet på A i sistnevnte, men men.

Gratulerer med A i 4K vektormannen!
Ikke et dårlig semester det! Off-topic; barkebrød på andre forumet? Har inntrykk av at samme folka er begge steder. :p
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

Neb = neb
drgz=claude
jaffe=Vektormannen
Wingeer=Wingeer
Janhaa=janhaa
barkebrød=svinepelz

Fikk selv C i snitt, greit det. D i mekanisk fysikk.
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
drgz
Fermat
Fermat
Innlegg: 757
Registrert: 24/12-2008 23:22

Nebuchadnezzar skrev: Fikk selv C i snitt, greit det. D i mekanisk fysikk.
Ingen ekstrafag og mer fokus dette semesteret så hopper du nok oppover skal du se. :)
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

Tar ekstrafag i år og, det er tøft. Og merker at det går utover karakterene, men for min del føler jeg at jeg lærer mer av ekstrafag enn ett høyere snitt.

Jeg er ikke smart nok til å ha begge deler.

Er mitt valg, også kan jeg ta artigere fag tidligere og kanskje kutte end på ekstrafag senere.
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
drgz
Fermat
Fermat
Innlegg: 757
Registrert: 24/12-2008 23:22

Nebuchadnezzar skrev: Jeg er ikke smart nok til å ha begge deler.
Tipper det heller er at du ikke har bra nok studieteknikk for begge deler per i dag, men det er sånt som kommer seg jo lenger ut i studiet man kommer.
espen180
Gauss
Gauss
Innlegg: 2578
Registrert: 03/03-2008 15:07
Sted: Trondheim

A i mekanisk fysikk, bølgefysikk, matte 4K, ITGK og japansk. Kunne ikke gått bedre. Nå skal det sies at jeg hadde forkunnskaper i de fleste av disse...
drgz
Fermat
Fermat
Innlegg: 757
Registrert: 24/12-2008 23:22

espen180 skrev:Kunne ikke gått bedre. Nå skal det sies at jeg hadde forkunnskaper i de fleste av disse...
Juks!
mstud
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 825
Registrert: 14/02-2011 15:08
Sted: Matteboken (adresse kun gyldig i semesteret) :)

Vektormannen skrev:Både og. Mine resultat ble som følger: D i Bølgefysikk, C i ITGK :P, B i Tallteori og A i Matematikk 4K.

Bølgefysikken visste jeg det kom til å gå dårlig med. I tallteori og IT håpet jeg vel på en karakter bedre. I 4K ble jeg veldig positivt overrasket. Jeg tror mange må ha hatt problemer med den eksamenen og karaktergrensene blitt forskyvd deretter.

Er du fornøyd selv?
Trodde du var som et AAA-batteri, jeg :P

Gratulerer med Alfabetiske karakakterer... jeg har aldri sett en slik rekke karakterer med fire bokstaver fra alfabetet i rekkefølge.

De fleste får vel noen karakterer som ikke er helt som håpet...
Sist redigert av mstud den 06/03-2012 16:45, redigert 1 gang totalt.
Det er bedre å stille et spørsmål og ikke få et svar, enn å ikke stille et spørsmål og ikke få et svar.

Det aller beste er enten:
å stille et spørsmål og få et svar
eller
å ikke stille et spørsmål og få et svar.
Vektormannen
Euler
Euler
Innlegg: 5889
Registrert: 26/09-2007 19:35
Sted: Trondheim
Kontakt:

svinepels: Takker, og gratulerer selv. Blir det studass av deg til høsten da tror du?
mstud skrev:
Vektormannen skrev:Både og. Mine resultat ble som følger: D i Bølgefysikk, C i ITGK :P, B i Tallteori og A i Matematikk 4K.

Bølgefysikken visste jeg det kom til å gå dårlig med. I tallteori og IT håpet jeg vel på en karakter bedre. I 4K ble jeg veldig positivt overrasket. Jeg tror mange må ha hatt problemer med den eksamenen og karaktergrensene blitt forskyvd deretter.

Er du fornøyd selv?
Trodde du var som et AAA-batteri, jeg :P
Heh, er faktisk et år (to semester) siden sist jeg hadde A i noen fag, så det stemmer ikke helt nei :P

espen180: Gratulerer! :D
Elektronikk @ NTNU | nesizer
espen180
Gauss
Gauss
Innlegg: 2578
Registrert: 03/03-2008 15:07
Sted: Trondheim

Vektormannen skrev:espen180: Gratulerer! :D
Takk. :)

@Claude: :shock:
svinepels
Descartes
Descartes
Innlegg: 411
Registrert: 19/12-2010 22:15
Sted: Oslo

@Vektormannen: Har lyst, vi får vel se om jeg får en stilling. Så kan jeg få meg elektronisk trommesett jeg og!
Bachelor i matematiske fag NTNU - tredje år.
Gustav
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 4562
Registrert: 12/12-2008 12:44

Gratulerer til alle! I mine emner var det bare bestått/ikke bestått i høst, og det føltes veldig avslappende. Personlig mener jeg det er viktigst å fokusere på hva man har lært, og ikke karakterer, selv om det naturligvis er en viss korrelasjon mellom disse. Noe som kan være verdt å tenke på er at det kan være en utfordring å beholde motivasjonen gjennom et langt studium, så ikke brenn opp alt kruttet helt i starten av utdanningen;)
drgz
Fermat
Fermat
Innlegg: 757
Registrert: 24/12-2008 23:22

plutarco skrev:Noe som kan være verdt å tenke på er at det kan være en utfordring å beholde motivasjonen gjennom et langt studium, så ikke brenn opp alt kruttet helt i starten av utdanningen;)
Absolutt et godt råd. :)

Hvor lenge har du igjen på UiO egentlig? Nærmer deg vel masteroppgaven nå?
krje1980
Leibniz
Leibniz
Innlegg: 964
Registrert: 04/04-2009 20:55

Som nevnt tidligere: A i INF100 (Grunnkurs i programmering) og B i MAT211 (Reell analyse). Veldig fornøyd med resultatet! Hadde ikke forventet mer enn B i reell analyse ettersom jeg synes det var et krevende fag.

Nå i vår er det kun MAT230 (Ikke-lineære differensiallikninger) som står på programmet. Tror det kan bli et artig fag, men faget er ganske "reformert" siden siste det gikk med ny pensumbok, ny emnebeskrivelse og ny foreleser. Av erfaring er ikke dette alltid positivt.
Svar