Ta en titt på "nye" matematikk.net

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Liker du de nye sidene?

Ja, nå blir matematikk.net enda bedre.
24
83%
Nei, jeg liker sidene slik som de er.
5
17%
 
Stemmer totalt: 29
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 838
Registrert: 26/04-2012 09:35

fuglagutt skrev:Et nytt lite ønske;

Det er ingen notification på siden dersom man mottar en melding. Eneste måten (som jeg har funnet) er å trykke på eget brukernavn oppe til høyre. Ville det være mulig å få et lite meldingssymbol på menybaren øverst? Er jo relativt god plass det oppe :)
Enig i at det er vanskelig å se om man har fått melding eller ikke, men ikke kommet så langt ennå at jeg har fikset det. Skal prøve å få gjort det snart, men det blir ikke i dag :-)
fuglagutt
Fermat
Fermat
Innlegg: 779
Registrert: 01/11-2010 12:30

Hehe, flott at det blir sett på! Du legger vanvittige tidsfrister på deg selv, jeg så for meg noe mer som at det forhåpentligvis ville bli endret i løpet av sommeren ^^

Blir imponert over responstiden! :D
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 838
Registrert: 26/04-2012 09:35

fuglagutt skrev:Et nytt lite ønske;

Det er ingen notification på siden dersom man mottar en melding. Eneste måten (som jeg har funnet) er å trykke på eget brukernavn oppe til høyre. Ville det være mulig å få et lite meldingssymbol på menybaren øverst? Er jo relativt god plass det oppe :)
Da skal ønsket være oppfylt. Brukernavnet endres nå til "Ny melding" dersom noen har sendt en privat melding til deg, og den forsvinner når meldingen er lest. Jeg er åpen for andre måter å indikere ny melding på.
fuglagutt
Fermat
Fermat
Innlegg: 779
Registrert: 01/11-2010 12:30

Har ingen melding mottatt, så vet ikke om jeg ville merket det, men ser sjelden på brukernavnet (antar du mener det oppe til høyre), så mitt forslag ville vært å legge inn en meldingknapp à la den som viser uleste emner, gjerne ved siden av den :)

Flott tiltak uansett! Mange takk! :D
malef
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 809
Registrert: 28/11-2007 16:24

Det nye forumet er supert! Men en liten ting jeg savner fra det gamle forumet er at man fikk se tex-koden i innlegg når man førte musepekeren over symbolene. Er det noe som kan implementeres?
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 838
Registrert: 26/04-2012 09:35

malef skrev:Det nye forumet er supert! Men en liten ting jeg savner fra det gamle forumet er at man fikk se tex-koden i innlegg når man førte musepekeren over symbolene. Er det noe som kan implementeres?
Takk. :) Ønsket ditt er nok mulig å oppfylle, men slik det er nå, kan man høyreklikke på matten og velge "Show math as" => "TeX commands" for å se hva andre har skrevet - eller man kan svare på en kommentar og se hva de andre har skrevet der. Har forståelse for at dette er noe mer knotete enn det var på det gamle forumet.

Det er mulig å få forstørret matten når man fører musepekeren over symbolene. Dette kan man også velge når man høyreklikker.

Kan bare love at jeg skal ha ønsket i bakhodet... vil tro at det er enklest å implementere med en egen "toggle tex"-knapp for hele meldingen eller noe slikt.
malef
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 809
Registrert: 28/11-2007 16:24

Jeg var ikke klar over at man kunne høyreklikke - det viktigste er at man får enkel tilgang til koden, ikke nøyaktig hvordan det skjer. Så da er jeg i grunn godt fornøyd med tingene slik de er nå :)
Svar