Min matte eksamen og hvordan jeg opplever det!

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Gjest

Nå skal man vel strengt tatt "ikke" PUGGE til en eksamen i matematikk. En bør heller gjøre MANGE og varierte oppgaver.
julenerd

julen er en god tid å ha eksamen på, i denne tiden trenger man ikke være med venner o.l, det er kaldt og folk liker å se ned i boka
Warda

Hei dere!
Tusen takk for de flotte tipsene om forberedning både før og i eksamen!!
Det er noe av det mamma har sagt også..;-) hihihi =)
for to-tre uker siden har jeg begynt å forberede meg til matteeksamen vi skal ha i slutten av mai,- repeterer litt hver dag.
Men jeg vil så gjerne vite (Hva) vi skal ha i denne eksamen i år i niende???

Setter virkelig stor pris på svar!

Hilsen Soffi.
Gjest

Einaste nødvendige i ei regelbok er ei liste over primtala under 1000. Veldig greit å ha.
cb

.. noe som ikke er nødvendig dersom du studerer tallteori.
Jeg har ett godt råd - Dersom du kommer over noe nytt i matematikken - ikke gi deg før du kan utlede det samme resultatet selv. Dermed gjør du deg ikke avhengig av alskens regelbøker, matematikk blir intuitivt, og du lærer deg etterhvert å bli "matematisk kreativ."
Gjest

Warda skrev:Hei dere!
Tusen takk for de flotte tipsene om forberedning både før og i eksamen!!
Det er noe av det mamma har sagt også..;-) hihihi =)
for to-tre uker siden har jeg begynt å forberede meg til matteeksamen vi skal ha i slutten av mai,- repeterer litt hver dag.
Men jeg vil så gjerne vite (Hva) vi skal ha i denne eksamen i år i niende???

Setter virkelig stor pris på svar!

Hilsen Soffi.
er det exsamen i 9ende???
ei kom opp i matte exsamen, den var spessielt enkel...
har hørt rykte om at det va feil på den nynorske oppgave 19 c og d...
noen som kan bekrefte de
mrcool

sliter med muntlig eksamen "sommerjobb" 10 klasse :roll: :roll: :roll:
Svar