Når ble DU flinkere i matematikk enn foreldrene dine?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

cornflake
Noether
Noether
Innlegg: 28
Registrert: 15/05-2007 22:09

Tittelen sier alt.

Jeg har en far som er sivil ingeniør, så jeg har en laaang vei å gå. Moren min har ikke fullført utdanning etter videregående og siden hun ikke jobber vil jeg si at jeg er flinkere enn henne i matematikk.
sEirik
Guru
Guru
Innlegg: 1551
Registrert: 12/06-2006 21:30
Sted: Oslo

Er i hvert fall ikke mamma og pappa jeg spør når jeg sliter med epsilon-delta-bevisføring.
Realist1
Euclid
Euclid
Innlegg: 1993
Registrert: 30/01-2007 20:39

vel, både mamma og pappa er utdannete ingeniører, så de kan mye mer matte enn meg. Fremdeles spør jeg ikke dem om hjelp når jeg går 1T, for de bruker litt tid på å lese seg opp igjen så de husker det. Klarer meg fint alene ;-)
Lars Sch
Cayley
Cayley
Innlegg: 60
Registrert: 12/01-2008 23:41
Sted: Bergen

Hm, mamma er ikke noe problem^^ men når det kommer til pappa kommer jeg nok aldri til å bli så flink som han, med tanke på hans doktorgrad i kjemi etc. Har alltid hatt et høyt ønske om å kunne fylle fotsporene til pappa, men det er ikke alltid like lett.
Charlatan
Guru
Guru
Innlegg: 2499
Registrert: 25/02-2007 17:19

Ok, DEN avataren må du nok stusse litt ned på.
Markonan
Euclid
Euclid
Innlegg: 2136
Registrert: 24/11-2006 19:26
Sted: Oslo

Hehe. Den var nok litt i det største laget ja. :D

Foreslår at administratoren legger inn maks-størrelse på avatardimensjonene og lengden på navnet.
An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
Lars Sch
Cayley
Cayley
Innlegg: 60
Registrert: 12/01-2008 23:41
Sted: Bergen

Ja, det hadde nok vært noe det ja:D men får det ikke til, hvordan sletter man bildet?
Markonan
Euclid
Euclid
Innlegg: 2136
Registrert: 24/11-2006 19:26
Sted: Oslo

Profil under matematikk.net.logoen -> Avatar kontrollpanel -> Huk av den lille boksen under bildet, og velg Ok.
An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
dominat0r
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 17/10-2007 18:05

Mine foreldre gikk kun på folkeskolen eller hva det het på den tiden. Alt de kan nå er pluss, minus, gange og dele. Så jeg vil påstå at allerede rundt ungdomsskolen (som er 8 år siden), og da likninger ble introdusert var da jeg passerte deres mattenivå.
d0minat0r != Denominator
FredrikM
Poincare
Poincare
Innlegg: 1367
Registrert: 28/08-2007 20:39
Sted: Oslo
Kontakt:

Er nok flinkere enn begge foreldrene mine i teorien, men hoderegningen tror jeg nok ikke er helt på topp. Tvinger meg selv nå til å regne ting i hodet oftere, så er blitt bedre, da, men vi elever i den norske skolen er som regel dårlige i hoderegning.
Cube - mathematical prethoughts | @MatematikkFakta
Med forbehold om tullete feil. (både her og ellers)
Strilajento
Noether
Noether
Innlegg: 34
Registrert: 22/08-2007 18:59
Sted: Bergen

Kan ikke spørre mamma og pappa pga at den matten de hadde var så mye annerledes enn den jeg har, dette sier de vertfall. kanskje de bare prøver å lure seg unna? men likevel, er de mykje flinkere enn meg til å tenke logisk og sette seg inn i stoffet. Tror nok jeg må gå noen går til før jeg når de igjen!
Themaister
Cayley
Cayley
Innlegg: 85
Registrert: 30/01-2007 15:23

Faren min er siv. ing. og kan selvsagt mer enn meg, men jeg tar problemoppgaver mye lettere :) Abel-trening I guess.
Knut Erik
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 549
Registrert: 15/01-2005 23:47

Det ble jeg vel da jeg var ferdig med vgs. :)
santacruze
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 7
Registrert: 06/05-2008 16:55

min far er tannlege og er et matte geni! moren min er ikke.. har nok pasert henne selv om hun gikk på vidregående (og jeg i 10ende)

er ikke noe flink selv egentlig.. matte er det verste faget mitt :S finner ikke pågang til og jobbe hjemme... blir bare sittende på msn og surfe på nettet..
MatteNoob
Riemann
Riemann
Innlegg: 1634
Registrert: 08/01-2008 14:53
Sted: matematikk.net :)

Jeg er flinkere enn begge to, noe som er kjedelig, siden de ikke viser interesse for matematikk. Jeg synes det er kjempeartig å snakke om og drive med matematikk, derfor hadde det vært hyggelig å ha matteinteresserte foreldre.

Dere med utdannede foreldre, er veldig heldige.

"Pappa, sjekk dette!! Med derivering kan man optimalisere inntekten!"

"Derihvaforno?"
Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
Svar