Historien bak ditt forumnavn

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Markonan
Euclid
Euclid
Innlegg: 2136
Registrert: 24/11-2006 19:26
Sted: Oslo

(Kjeder meg litt nå - er syk i dag). :(

Er så mange fascinerende navn her, og jeg lurer på hva de er og hva de evt. betyr. Del historien med oss!

Mitt er et teit ordspill på ordet 'narkoman'. Vet ikke hvorfor jeg landet på akkurat det. Bare noe som slo meg, og som jeg synes var bittelitt artig, da jeg skulle velge et navn.
An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
Gustav
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 4555
Registrert: 12/12-2008 12:44

sprøtt anagram på en bra måte, Markonan! brukte bare et navn fra en meksikansk film jeg nettopp hadde sett sjøl.
drgz
Fermat
Fermat
Innlegg: 757
Registrert: 24/12-2008 23:22

http://en.wikipedia.org/wiki/Claude_Shannon

gud innenfor informasjonsteori :)
Markonan
Euclid
Euclid
Innlegg: 2136
Registrert: 24/11-2006 19:26
Sted: Oslo

Har vært borti Shannon-Nyquist teoremet. Koblet det ikke med nicket ditt da. :)

Plutarco... ¿Una pelicula de México? ¿Habla éspañol? :D
An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
Camlon1
Noether
Noether
Innlegg: 48
Registrert: 20/05-2008 20:38

Jeg pleier å kalle meg Camlon på de fleste fora. Det fant jeg på for rundt 7-8 år siden og jeg liker veldig godt navnet. Det lyder veldig fint. Desverre må jeg kalle meg Camlon1, fordi Camlon var tatt. Camlon1 suger balle, men det er jo bare et mattefora.
drgz
Fermat
Fermat
Innlegg: 757
Registrert: 24/12-2008 23:22

Markonan skrev:Har vært borti Shannon-Nyquist teoremet. Koblet det ikke med nicket ditt da. :)
nyquist er gud innen kommunikasjonsteori :)

uten de to, samt bell labs, hadde vi sikkert brukt telegraflinjer den dag i dag også :p
meCarnival
Riemann
Riemann
Innlegg: 1686
Registrert: 07/09-2007 19:12
Sted: Trondheim

Ja, mitt er vel halvveis hentet ut fra luften...

Jeg legger ikke skjul på at jeg har som mange andre vært en ivrig spillentusiast og hatt en del nick igjennom tidene... Men sluttet å spille og ville ha noe som gjenspeilet og kunne bruke med flere ting... Jeg liker ordet og generelt settingen Karnival/Sensation/RIO ++ og derfra kommer Carnival...

"me" står for meg som person og hva jeg driver med på en måte. Det er her den endringen kommer inn da... studioCarnival hvis jeg lager ting i PS og sånn fortsetter det... Hatt det en stund så begynt å bli vant med det + at jeg bruker meC også innimellom...

Ikke noen spennende historie eller lignende men bare fant det på en sommer dag i fjor tror jeg det var også... Liker og lage et nick som ikke sier så mye om meg, men google kan jo avsløre mange forums jeg er med i eller har vært med i... så hjelper jo lite da, men men...
Høgskolen i Sør-Trøndelag, Logistikkingeniør
Ingeniørmatematikk IV
FredrikM
Poincare
Poincare
Innlegg: 1367
Registrert: 28/08-2007 20:39
Sted: Oslo
Kontakt:

Alltid sett på meg selv som litt "bedre" enn alle andre, derfor omtaler jeg gjerne meg selv med etternavn (Meyer) og legger til en "herr" foran (hr).
uten de to, samt bell labs, hadde vi sikkert brukt telegraflinjer den dag i dag også :p
Tja. Man sier gjerne at ting kommer når "tiden er moden". Leibniz og Newton fant opp differensialregningen samtidig og uavhengig - men ikke misforstå meg - vi har all grunn til å være takknemlige overfor geniene som bygger verden.

Edit:

Fant ut at jeg ikke heter hrMeyer her på dette forumet! (kaller meg det alle andre steder) Da så! Jeg heter Fredrik, og Meyer til etternavn. Enkelt og fantasiløst.
Cube - mathematical prethoughts | @MatematikkFakta
Med forbehold om tullete feil. (både her og ellers)
andhou
Cantor
Cantor
Innlegg: 128
Registrert: 12/03-2007 23:16

3 første bokstavene av navnet mitt + 3 første bokstavene av baseballaget (ja, landsforræder, I know) jeg følger litt halvveis med på, houston astros
daofeishi
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 1486
Registrert: 13/06-2006 02:00
Sted: Cambridge, Massachusetts, USA

En gang på ungdomsskolen kom jeg over en kinesisk-norsk ordbok, bladde opp tilfeldig og kom over ordet for "flygende risplantelus" (visstnok en hersens plage for de stakkars risbøndene som er plaget av dem). Jeg brukte navnet i en del dataspill og tok det som forumnavn. Etterhvert ble navnet bare sittende. Det er vel forsåvidt ikke så dumt, nå som jeg i ettertid har opparbeidet meg nokså greie kinesiskkunnskaper.

Forøvrig har jeg kommet over veldig få kinesere som faktisk vet hva "稻飞虱" er.
(稻飞虱)
For en fri matematikk! The Declaration of Linear Independence
=)
Descartes
Descartes
Innlegg: 447
Registrert: 09/05-2007 22:41

jeg er bare creepy
[tex]\int_0^3 \frac{\left(x^3(3-x)\right)^{1/4}}{5-x}\, \mathrm{d}x = \frac{\pi}{2\sqrt{2}}\left(17-40^{3/4}\right)[/tex]
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Noe mer enn det åpenbare må nok mine foreldre svare på:)

ClaudeShannon:
Hehe, leser litt kodeteori om dagen - virker som om Shannon er kongen!
drgz
Fermat
Fermat
Innlegg: 757
Registrert: 24/12-2008 23:22

Magnus skrev:Noe mer enn det åpenbare må nok mine foreldre svare på:)

ClaudeShannon:
Hehe, leser litt kodeteori om dagen - virker som om Shannon er kongen!
ingen over, ingen ved siden av ;)
Markonan
Euclid
Euclid
Innlegg: 2136
Registrert: 24/11-2006 19:26
Sted: Oslo

=) skrev:jeg er bare creepy
Du har jo et av de hyggeligste navnene på hele forumet! :)
An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
Mongoose
Cayley
Cayley
Innlegg: 59
Registrert: 28/12-2008 12:53
Sted: Vestfold
Kontakt:

Mitt nick, ble til en gang tilbake sent på 90 tallet, hvor jeg spilte et deltaforce spill, om jeg ikke husker helt feil...hvor jeg konkluderte med at en Mongoose, er det eneste pattedyret meg bekjent som var kjapp nok til å ta livet av en kobra i nærkamp uten våpen :roll:

Nå skal jeg være første til å avkrefte at jeg er like kjapp til å få med meg alt det spennende i matematikkens verden, på langt nær, men rart med et nick man har hatt med seg over mange år.............

Så jeg er nok sporbar i mange sammenhenger på nett relatert til diverse spill og forum ja.......

også var vel den engelske versjonen av navnet litt 'tøffere' enn den norske utgaven ja... :wink:
Svar