Nedetid på matematikk.net

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Markonan
Euclid
Euclid
Innlegg: 2136
Registrert: 24/11-2006 19:26
Sted: Oslo

Vet ikke om noen andre har lagt merke til det.

Av og til så faller matematikk.net ut, og domenet er utilgjengelig i ett eller to minutter. Er dette et kjent problem? Noen som vet hva det kommer av? Noen tiltak som kan gjøres.

Er ikke så ofte, men er litt småirriterende når det skjer.

Tror ikke det er et lokalt problem hos meg, siden alle andre nettsider fungerer helt fint mens matematikk.net er nede (samt den nye, tilhørende wikisiden).
An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
daofeishi
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 1486
Registrert: 13/06-2006 02:00
Sted: Cambridge, Massachusetts, USA

Dette skjer hos meg og, og har vært er problem når jeg har vært i Norge, Wales, Kina og USA, så det er nok ikke et lokalt problem.
(稻飞虱)
For en fri matematikk! The Declaration of Linear Independence
Markonan
Euclid
Euclid
Innlegg: 2136
Registrert: 24/11-2006 19:26
Sted: Oslo

Nå har virkelig nedetiden eksplodert!

Får servererror minst annenhver gang jeg prøver å logge meg på forumet.
Har aldri opplevd noe lignende på noe annet nettsted. Begynner å bli ganske irriterende. :(

Klag til leverandøren om dere har webhotell noe sted, evt se på problemet om dere har siden hos privatperson.
An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Takk for tilbakemelding,
dette var vi ikke klar over, men skal undersøke saken i sammarbeide med leverandør.
Mvh
Kenneth
Dinithion
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1025
Registrert: 17/01-2008 13:46

Jeg har også opplevd økende problemer i det siste. Jeg opplever ikke like mye problemer som Markonan, men det er merkbart mer enn før. Jeg hadde faktisk tenkt å bumpe denne tråden selv for ett par dager siden :P
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Gustav
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 4558
Registrert: 12/12-2008 12:44

For min egen del har sida vært litt tregere enn vanlig i det siste (dvs. siste par ukene).

Det positive er at jeg opplever lite (om ingenting) spam:D

(Tror dette er et stort problem for andre lignende forum...)
moth
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1081
Registrert: 08/03-2008 19:47

Dette begynner å bli ganske latterlig, denne siden må jo være den treigeste på internett. Kan ikke skjønne at det kan være så stor pågang at det skal være så treigt. Og forsiden vil som oftest ikke loade i det hele tatt.
moth
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1081
Registrert: 08/03-2008 19:47

Må beklage mitt forrige innlegg her litt, var bare det at jeg var frustrert over lang tid med problemer med siden. Men no virker det som alt er fixet, jeg har ikke merket noe på veldig lenge. Takk skal dere ha, godt jobbet :D
Markonan
Euclid
Euclid
Innlegg: 2136
Registrert: 24/11-2006 19:26
Sted: Oslo

Det hender fortsatt for meg, :( men mye sjeldnere enn før. :)
An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
moth
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1081
Registrert: 08/03-2008 19:47

Jepp, skulle nok ikke sagt noe :)
Har ikke hatt tilgang her på 4 timer eller noe sånt
PeerGynt
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 389
Registrert: 25/09-2002 21:50
Sted: Kristiansand

Jeg skulle gjerne vite om problemet har forsvunnet eller i det minste blitt bedre etter 10. oktober.

matematikk.net ble hacket tildligere i år. Uvedkommede fikk kjennskap til passord la inn php skript på serveren som automatisk la inn skjult reklame i http koden til hver side. Det er uklart om dette har sammenheng med den trege responsen.
Karl_Erik
Guru
Guru
Innlegg: 1079
Registrert: 22/10-2006 23:45

Uten at jeg skal snakke for noen andre enn meg selv kan jeg ikke huske å ha fått mer enn én servererror den siste måneden, da jeg har vært inne sånn halvveis daglig, mens jeg mener å huske at dette var mye mer vanlig før, så jeg vil si at om jeg ikke bare er litt heldig har problemet bedret seg betraktelig.
Gustav
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 4558
Registrert: 12/12-2008 12:44

Jeg vil si at det har bedret seg i den siste tida. Har hatt svært lite problemer (om noen) med nettsiden etter 10.okt.
Realist1
Euclid
Euclid
Innlegg: 1993
Registrert: 30/01-2007 20:39

Det er ikke så fryktelig lenge siden jeg hadde masse problemer i alle fall. Jeg har egentlig svært sjeldent vært plaget, men nå for noen uker siden kom det en storm av errors igjen. Mener det var etter 10. okt.
Dinithion
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1025
Registrert: 17/01-2008 13:46

Jeg vet ikke om det er nyttig, men jeg har hatt litt problemer i det siste. Dvs, for 2 dager siden virket siden helt død i en halv time. Det kan ha vært ett lokalt problem hos meg, da routeren jeg har fått av NGT er av den sære typen med fri vilje.

Også fikk jeg denne "BSOD" (som er typisk for forumet når det feiler) i går kveld. Det varte ikke lenger en ti minutter kan jeg tenke meg, så det er ikke noe problem av noe slag. Det er bare til informasjon :)
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Svar