Matte "er gøy"

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

kalleja
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 292
Registrert: 23/04-2006 02:57
Sted: Trondheim

Vel jeg vil påstå at diktanalyse er tilnærmet ubrukelig for de studiene jeg har tenkt å søke meg inn på, og det er ikke noe man får mye brukt for i dagliglivet. Selv om man ikke skal studere matematikk vil det alltid være noe man har brukt for uannsett hvor "advanced" det skal være. Matematikk hjelper oss til å "trimme" hjernen slik at vi kan ta ting lettere og løse oppgaver lettere.

Dessuten er det morsomt å krangle med idioter, bare se på denne tråden f.eks. trådstarter har jo ikke kommet med et fornuftig motargument mot alle de lange svarene. Høyst trolig fordi vår "idiot" gidder ikke ta seg tiden til å lese noe han aldri vil forstå.
helge1
Noether
Noether
Innlegg: 28
Registrert: 30/06-2006 21:43
Sted: Horten

Candela skrev:Hehe, du sier noe, MEN! det er viktig å huske at både norsk og engelsk er viktige fag. I f.eks en hovedoppgave, kreves det gode skriveferdigheter, og disse skrives også som regel på engelsk. (Du kan også bli eksaminert på engelsk). En annen ting er disse novelleanalysene, osv osv osv. Det kan regelrett fjerners fra pensum for de som ikke har noe interesse av det imo.
Enig. Norsk er jo et presentasjonsfag. Man møter nye mennesker gjennom jobbsøknader, oppgaver man publiserer, hjemmesider osv. Og man er ikke synlig på samme måte som ved personlig kontakt.

Engelsk er et fag som høres ut som at du skal begynne i reiselivsbransjen, men det er en hel haug av arbeidsplasser der det dukker opp dokumentasjon på engelsk du må sette deg inn i, eller du blir sendt på oppdrag i utlandet fordi fordi det er så mye eksport fra Norge. Det norske markedet er bare noen få prosent av det globale for norske bedrifter.

Matte er det faget som går igjen både på tvers av fag og nivåer. Matte er faget man bør satse på dersom tiden ikke strekker til i en hektisk studieverdag.
helge1
Noether
Noether
Innlegg: 28
Registrert: 30/06-2006 21:43
Sted: Horten

Anonymous skrev:Norskfaget på vidaregåande er ikkje berre mynta på realistar! Diktanalyse og novelletolking er bra skrivetrening, og dessutan kan dei fleste unngå det viss dei vil; ein har som oftast fleire oppgåver å velja mellom på eksamen etc.! Dessutan vil det nok vera nyttig for mellom anna framtidas filologar, samfunnsvitarar og for den saks skuld realistar (sic!), i det minste ved si overføringsverdi: Å klara å tolka eit resultat eller ein tekst og å klara å - skriftleg - formidla kva ein meiner om teksten er essensielt. Dessutan må ein hugsa på at både diktanalyse og novelletolking kan vera gode nøklar for å trengja seg inn i vår kultur(historie).
Her kjem det fram eit par kloke ord om norskfaget og sidemål som eg ikkje kommenterar, men berre kopierar.
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

Pictutes 9.13 skrev:Matte suger så sinnsykt. Jeg synes synd på alle som liker matte og i hvert fall de som henger her....

Jeg synes synd på deg også, som tydeligvis ikke forstår at matematikken
er et fundamentalt fag (felt), og universets språk. Alt som omgir oss har en eller annen forankring til matte...
anders90
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 11
Registrert: 12/10-2005 20:34

Jeg her 6 i norsk og 4 i matte... Snakker vi alrounder?
Hehe neida, må jobbe en del med matte, men hater d ikke av den grunn. Har innsett at matte er ett fag jeg må leve med resten av mitt faglige liv uansett så ekke no vits i å klage over det.

Så dere ***** fjortisser: DJIZZZZEZ (som dere ville ha sagt :P ) ta dere sammen og se at alt ikke blir servert på sølvfat.
If the Scatman can do it, so can YOU!
anders90
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 11
Registrert: 12/10-2005 20:34

[/quote] Dessuten er det morsomt å krangle med idioter, bare se på denne tråden f.eks. trådstarter har jo ikke kommet med et fornuftig motargument mot alle de lange svarene. Høyst trolig fordi vår "idiot" gidder ikke ta seg tiden til å lese noe han aldri vil forstå.[/quote]



Har vel noe med at siden han syntes dette er så nerdete kommer han ikke tilbake...
If the Scatman can do it, so can YOU!
Andreas VK II
Noether
Noether
Innlegg: 39
Registrert: 24/01-2006 22:21

Pictutes 9.13 skrev:Jeg har examen i mårra. Det er derfor jeg er her. Og dere blir sikkert noe stort... hehehe.. Dere som er så flinke i matte og alt mulig........ Not, for når du er ferdig med skolen for du aldri bruk for matte igjen, bare viss drere blir noe så latterlig som lærere eller noe lignende...
Hahaha! (Håper ikke dette regnes som useriøst innlegg, men jeg trenger vel ikke forklare nærmere hva jeg lo av.)
"Lisez Euler, lisez Euler, c'est notre maitre a tous."
Hustla
Noether
Noether
Innlegg: 31
Registrert: 24/09-2006 18:50
Sted: Oslo

Vi blir iallefall ikke vaske menn :o :lol:
Hallvard
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 7
Registrert: 03/10-2006 17:12

Vedder på at alle de som har skrevet at de "hater matte" i dette forumet stemmer Frp. Det sier vel det meste.
euklid
Maskinmester
Maskinmester
Innlegg: 95
Registrert: 26/03-2005 03:24

Hustla skrev:Vi blir iallefall ikke vaske menn :o :lol:
Er det noe galt med vaskemenn?
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

euklid skrev:
Hustla skrev:Vi blir iallefall ikke vaske menn :o :lol:
Er det noe galt med vaskemenn?
Står da ikke vaskemenn!
mathvrak
Maskinmester
Maskinmester
Innlegg: 420
Registrert: 18/04-2005 00:00

Andreas VK II skrev:
Pictutes 9.13 skrev:Jeg har examen i mårra. Det er derfor jeg er her. Og dere blir sikkert noe stort... hehehe.. Dere som er så flinke i matte og alt mulig........ Not, for når du er ferdig med skolen for du aldri bruk for matte igjen, bare viss drere blir noe så latterlig som lærere eller noe lignende...
Hahaha! (Håper ikke dette regnes som useriøst innlegg, men jeg trenger vel ikke forklare nærmere hva jeg lo av.)
Jeg måtte selv le nå, men for et år siden ble jeg ganske sur. Hvorfor gadd jeg sitte å hjelpe med hundrevis av innlegg her inne. Snakk om å komme og snylte på frivillig hjelp. Dette blandt flere små uhyggeligheter nærmere eksamenstider i fjor sommer gjorde at jeg mistet helt motivasjonen til å hjelpe andre her inne. Det er vel slik at "tullingene" kommer i siste liten og skal kreve hjelp i siste liten (tullinger=de som kommer for å få hjelp men slenger dritt tilbake). Akkurat nå virker det veldig bra her inne. Motivasjonen har dog kommet tilbake. Spesielt pga TeX mulighetene (lettere å uttrykke seg riktig), og det er hyggelig å være del av noe større.
Svar