Hjelp, Tror dere jeg består?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Jibr
Noether
Noether
Innlegg: 40
Registrert: 19/05-2010 22:29

Hei alle sammen

Jeg hat hatt eksamen tidligere i dag i 1 T som privatist og gjorde det mye dårligere enn jeg hadde regnet med. Jeg regnet aldri med noe toppkarakterer, men trodde jeg skulle safe meg til stå karakterer i det minste.

Men altså jeg hadde en kjempe dårlig dag og ligger nå an til stryk.
Jeg tror jeg kanskje klarte omtrent 10 poeng av 58 mulige.
Tror dere det er nok til å stå.

Takker for svar
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

I utgangspunktet må man ha omlag 20-25% riktig for å bestå!
Du ligger litt under dette, men helhetsinntrykket er også viktig.
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Jibr
Noether
Noether
Innlegg: 40
Registrert: 19/05-2010 22:29

Jeg håper det hjelper at jeg svarte godt og utfyllende på de oppgavene jeg svarte riktig, selv om de også var de enkleste.
Ellers hoppet jeg over mange oppgaver som ikke skjønte.

Ja det var rett og slett en dårlig dag. Kunne gjort det mye bedre, men det jeg kunne best kom ikke på eksamen, bare masse vektorer og sansynlighet. Og jeg som hadde øvd meg i hjel med funksjoner og algebra også var det kanskje bare en funksjon oppgave.
Hadde jeg fått en av de tidligere eksamene hadde bestått med glans, men vet det er en dårlig unskyldning.
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

Får håpe det går bra med deg da...
Har sjøl ikke sett den, imidlertid hørte jeg den var forholdsvis tøff.
Satser på å få sett den i morra..
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

Janhaa kunne du lagt den ut her ? Eventuelt linket til hvor den finnes på nettet, hadde vært artig å titte på den.
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

Fant oppgava på diskusjon.no (side 5)

http://www.diskusjon.no/index.php?showt ... 8576&st=80
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Sievert
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 178
Registrert: 01/11-2009 12:03

Vektorregning er vel strengt tatt ikke 1 T? :) Men som Janhaa sier, baserer eksamen seg på helhetlig inntrykk. Har du gjort litt på hver oppgave er det bedre enn at du kan mye på en oppgave. Håper iallefall du får det du ønsker, lykke til! :wink:
Jibr
Noether
Noether
Innlegg: 40
Registrert: 19/05-2010 22:29

Hei

Jeg ser nå at jeg har rota litt her, det var ikke 1T, men 2T jeg tok eksamen i.
Hadde egentlig tatt 1T, men ble lurt av de på privatistkontoret da de sa at det ikke er mulig å gå opp i 1T, og naivt nok stolte jeg på dem.
Men men har fortsatt et lite håp om å bestå.

Sievert: Jeg svarte desverre nesten bare på det jeg skjønte og det var de jeg gjorde riktig også, hoppet over mange oppgaver...
kimjonas
Jacobi
Jacobi
Innlegg: 324
Registrert: 24/04-2007 15:53
Sted: Gjøvik

Sånn egentlig så er det ikke noe vits å ta 1T som privatist, da man heller kan ta 1P og få matematikkarakteren fra førsteklasse strøket. Kjenner flere som gjorde dette her om dagen.. Men om man vil ha 1T på vitmemålet, så greit.. men det har vel egentlig ingen ting å si ettersom det er R1 og R2 som er nødvendig for enkelte studier.
Jibr
Noether
Noether
Innlegg: 40
Registrert: 19/05-2010 22:29

Tok egentlig T matten for å forberede meg til ingeniørutdanning, har søkt på Hio til høsten. Hadde fra før av ikke bestått, men det er flere år siden og det var en tid med null motivasjon.

Nå har jeg tatt meg sammen og skal satse på matte for fullt fremover, men nå meg jeg i første omgang bestå for å få generell studie kompetanse, for da tror jeg at jeg kommer inn på Hio til sommeren, (starter litt tidlig) Driver også og tar en haug med andre fag samtidig nå og hadde senest idag norsk skriftlig(alle fagene utenom samfunnslære) skal ha naturfag, en norsk til, historie og engelsk skriftlig. har tatt 4 eksamener nå og det gjenstår 4 hehe...morsomme greier..
Sami-Sol
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 6
Registrert: 24/05-2010 16:32

Janhaa skrev:I utgangspunktet må man ha omlag 20-25% riktig for å bestå!
Du ligger litt under dette, men helhetsinntrykket er også viktig.
hvor er det dette står?
Svar