Muntlig matteexamen...hjelp!

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Illeute

Jeg skal desverre :cry: ha muntlig matte-eksamen om to dager...

Har dere noen tips?

!!!Spesielt på hvordan jeg skal finne oppgaver i forberedelses-tida!!!
(ja, vi får et ark som skal "legge opp til" at vi kan komme opp med egne oppgaver. Det står hvilke temaer oppgavene vi lager skal holde seg til...)

(PS: jeg har sett det allerede er en del slike spørsmål, men jeg må bare spørre igjen...)

:?: :?: :?:
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Hei!
Helt greit at du spør. Du vil sannsynligvis få et ark som inviterer til 2-3 temaer. I forberedelsestiden lager du så mange oppgaver du kan og regner disse på ark. Desto vannskeligere oppgaver du løser desto mer imponert blir sannsynligvis sensor. Prøv å styre tiden under eksamen ved selv å prate saklig. Du kan brule alle arkene du har produsert under forberedelsestiden. Ikke noe å grue seg for, tiden flyr.
Lykke til!!
Kenneth Marthinsen
Illeute

Joa, takk.

Jeg skal prøve, men har et spørsmål til:

Jeg skal nå ut av ungdomsskolen og har fått standpunktkarakterer...snittet ble akseptabelt (med 10- 5'ere og 5- 4'ere).

Det jeg lurte på er: Vil de som skal vurdere søknaden min vurdere meg ved å ta snittet mitt i "standpunkt" (altså 4,666) og de to eksamenskarakterene (muntlig + skriftlig) og finne gjennomsnittet?

(det er ivertfall slik jeg har fått forklart det)

I dette tilfellet vil alt arbeidet jeg har gjort i hele år være forgjeves hvis jeg får dårlige eksamenskarakterer....er det virkelig sånn?! :?: :(
Illeute

Ja...værsåsnill å svar på spørsmålet over....men har enda ett:

Hvordan er dette med tegning og skriving på muntlig-eksamen?

Kan jeg skrive på ark og forklare til lærer mens jeg sitter til eksaminasjon? Kan jeg bruke tavla? Må jeg henvende meg til både sensor og lærer når jeg forklarer noe ved å tegne eller skrive?
Illeute

KOM IGJEN, SVAR!!!! :(
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Muligens for sent, men allikevel:
Du kan skrive og tegne og fortelle så mye du orker. Normlt vil du henvende deg til lærer for det er denne du har dialogen med. Sensors problem er å følge med for å kunne vurdere deg.
KM
Illeute

Neida, ikke for sent... hva med å bruke tavla? :?:
Svar