Matematikkjobb på Østlandet

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
qy
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 28/02-2012 14:37

Jeg har mastergrad i matematikk og fysikk, men det finnes ikke jobber å få på Østlandet. Det eneste som er å oppdrive er lærervikariater på vgs.
Noen som har tips til hvilke arbeidsplasser i Oslo-området som trenger matematikere uten tilleggskompetanse innen andre områder?
2357
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1180
Registrert: 07/12-2007 22:08

Om ikke annet, kan du filtrere med hensyn på fagfelt og bla igjennom i håp om å finne noe interessant.

https://www.iaeste.no/in2/index.php?dir ... pany_guide
svinepels
Descartes
Descartes
Innlegg: 411
Registrert: 19/12-2010 22:15
Sted: Oslo

Hva skjedde med "Norge skriker etter realister"? : P
Bachelor i matematiske fag NTNU - tredje år.
krje1980
Leibniz
Leibniz
Innlegg: 964
Registrert: 04/04-2009 20:55

Er det ren eller anvendt matematikk du har master i? Hvis det er snakk om ren matematikk, så vet jeg at dersom du ikke er interessert i å bli lærer eller bli forsker, så er det mange som søker seg til jobber innen finans, økonomi og administrasjon. Det er vel heller sjeldent man kommer over en utlysning hvor det spesifikt ønskes en "matematiker", men dersom du er flink til å argumentere for hvorfor din bakgrunn og dine egenskaper er relevante for en stilling, så vil du likevel ha god sjanse. Matematikere anses ofte som smarte og flinke til å tilegne seg ny kunnskap (dette har jeg i hvert fall hørt).

Eventuelt kan du ta noen ekstra fag i noe som er mer "anvendbart" - f.eks. programmering. Kombinasjonen matematikk/IT er fin!
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

qy skrev:Jeg har mastergrad i matematikk og fysikk, men det finnes ikke jobber å få på Østlandet. Det eneste som er å oppdrive er lærervikariater på vgs.
Noen som har tips til hvilke arbeidsplasser i Oslo-området som trenger matematikere uten tilleggskompetanse innen andre områder?
ER jo mulig å få høyskolelektor-stillinger i matematikk/fysikk da. Er inne av og til og sjekker jeg. Er tross alt over vgs nivå!

Evt stipendiat, hvis det skulle være interessant !
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
drgz
Fermat
Fermat
Innlegg: 757
Registrert: 24/12-2008 23:22

qy skrev:Jeg har mastergrad i matematikk og fysikk, men det finnes ikke jobber å få på Østlandet. Det eneste som er å oppdrive er lærervikariater på vgs.
Noen som har tips til hvilke arbeidsplasser i Oslo-området som trenger matematikere uten tilleggskompetanse innen andre områder?
Det burde ikke være så vanskelig med mindre du er veldig kresen. Kjenner flere som har mastergrad i fysikk og matematikk som har tatt seg jobb i f.eks DNV, Kongsberg Gruppen, FFI, osv. FFI har faktisk stilling innen modellering og simulering ute nå, så med mindre du ikke er norsk statsborger eller har ting på rullebladet som gjør at du ikke kan bli sikkerhetsklarert så bør jo det være noe å vurdere (se http://www.ffi.no/no/Om-ffi/Karriere/Si ... ledig.aspx).
Svar