Eksamenstråden høsten 2012

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Brahmagupta
Guru
Guru
Innlegg: 628
Registrert: 06/08-2011 01:56

Det er ikke satt opp før i femte semester, men det er godt mulig jeg tar det før.

http://www.uio.no/studier/program/mit/s ... ppbygging/
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Vektormannen skrev:Nå begynner vel kanskje eksamenstiden å nærme seg slutten for mange. Hvordan har det gått?
Har hatt 3 så langt. Web-applikasjoner gikk bedre enn forventet. Gjorde det vel ganske greit på Datamodellering og Databaser også.

Algoritmer og Datastrukturer var det verre med. Tipper jeg blir å konte den. Enten faila jeg, eller så får jeg D eller E. Uansett ikke noe jeg vil ha, så må bare konte.

Har bare Diskret Matte igjen, nå på tirsdag. Har fått A i alle matte-fag hittil, men denne er jeg litt mer usikker på.
Bilde
Eksplisitt
Cayley
Cayley
Innlegg: 90
Registrert: 22/03-2008 15:50

Brahmagupta skrev:Jeg har siste eksamen på tirsdag. INF1100, programmering i python. Ellers er jeg ferdig med Kalkulus og Modellering og beregninger. Begge var veldig greie eksamener. Til tross for 2 tåpelige slurvefeil i kalkulus, så gikk det veldig bra. Går første semester på UIO.

Klarte å skrive max, i stedet for min på epsilon/delta beviset...

Noen andre som hadde disse?
Jeg har de samme emnene. En liten bommert på MAT-INF1100-eksamen (vil gjerne kalle det slurv; fikk riktig svar da jeg regnet på det hjemme). Ellers tror jeg det gikk greit.
Go_Rilla
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 173
Registrert: 12/07-2012 18:00

Matematikk 1 den tjueførstedesember.

For meg har det gått skikkelig dårlig. Mistet 4 uker grunnet sykdom og brukte mesteparten av semesteret på å ta igjen øvinger.

Gikk dårlig på ITGK; klokka 11 trodde jeg at jeg hadde gjort 57.5 prosent. Fant ut at jeg hadde kodet feil, klarte ikke å finne ut hva som var feil, ble dehydrert og gikk hjem. Endte opp med 30 prosent antar jeg. Regner også med at konten går lett ettersom det skal lite forberedelse til.

Fysikk tok jeg strategisk kont etter at jeg kun klarte å gjøre 7 av 20 kapitler i boka.

I matematikk satser jeg på å få ihvertfall en C, klarer muligens ikke å bli ferdig med pensum frem til eksamen.

Men Ex-phil har jeg ihvertfall en B i siv.ing-løpet.
stubbscroll
Maskinmester
Maskinmester
Innlegg: 14
Registrert: 21/10-2003 14:10
Sted: Trondheim
Kontakt:

Aleks855 skrev:Algoritmer og Datastrukturer var det verre med. Tipper jeg blir å konte den. Enten faila jeg, eller så får jeg D eller E. Uansett ikke noe jeg vil ha, så må bare konte.
Får man lov til å konte hvis man står?
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

Det er strengt talt forslkell på konte, og ta eksamen på nytt. Men i dagligtalen, skiller i hvert fall de fleste på ntnu ikke mellom begrepene.

En har på ntnu et forsøk til å forbedre sin karakter i alle fagene, hvor da den beste karakteren står.

Jeg har elv hørt om personer som har fått en svak karakter, tatt faget på nytt igjen og levert blankt. (vanskelig eksamen), forså å ta konten i august.
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
Go_Rilla
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 173
Registrert: 12/07-2012 18:00

lol....Det ovenfor høres ut som juks...

Når det kommer til kont-eksamen er det en eksamen på slutten av året for folk som av forskjellige grunner trenger å ta en eksamen på nytt. Som oftest gjelder dette folk som har strøket på eksamen og trenger å ta det på nytt for ikke å bli hengende etter i det stipulerte 5-årsløpet til sivilingeniør.

Andre det gjelder er personer som blir syke på eksamen eller sånne som meg som har mistet en god del av semesteret grunnet sykdom.

Ellers så har jeg gjort frem til 7.4 og har noen dager på meg til å ta igjen resten av pensum..... :roll:

Hehe, for at jeg skal få til dette må jeg nok øke aggresjonsnivået betraktelig. Det er rett og slett på tide å bli Rousseau igjen, som i gamle dager. Jeg må bli en kortvokst, sint mann som er dårlig med kvinner. Dette vil gi meg underdog-statusen jeg trenger.

Dårlig med kvinner og kort går av seg selv, nå må jeg bare bli sint. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Svar