Matteprat tillater nå anonyme brukere

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
EnGjest

For å senke terskelen for å bruke Matteprat, og spesielt øke bruken av grunnskoleforumet vårt, skal vi forsøke å tillate anonyme brukere på forumet en stund. Dette øker muligheten for misbruk, men jeg har ubegrenset tiltro til at våre moderatorer vil ordne opp hvis det skulle dukke opp noe. :D

Mvh,
Vaktmester
espen180
Gauss
Gauss
Innlegg: 2578
Registrert: 03/03-2008 15:07
Sted: Trondheim

Spennende. I så fall ber jeg om at det legges til en notis i beskrivelsen av Åpent forum, á la "Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver her." eller noe. Folk har lett for å lage tråder i åpent forum som hører hjemme andre steder.
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Jeg er også genuint spent på hvordan det påvirker hvilke innlegg som kommer på forumet. Ser i alle fall ut til at det er populært - for det har kommet et par anonyme innlegg allerede.. Har lagt til kommentaren din i beskrivelsen til det åpne forumet.

Forresten, husk at du som moderator kan flytte emner inn i det underforumet du ønsker.

Mvh,
Vaktmester
espen180
Gauss
Gauss
Innlegg: 2578
Registrert: 03/03-2008 15:07
Sted: Trondheim

Jo, men jeg har erfart at trådstarter ofte forsvinner når jeg gjør det, som om de ikke innser at innlegget ikke er slettet, men bare flyttet. Derfor har jeg begynt å sende PM til brukere når jeg flytter innleggene deres, men jeg kan ikke gjøre det når innleggene er anonyme.
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Liker at terskelen er lavere, men jeg har moderert forum før med ganske lav terskel, og jeg opplevde å bruke veldig mye tid på å fjerne spam. Jeg kunne faktisk bruke en halvtime om dagen bare på det. Det høres kanskje ikke ut som mye, men man blir fort lei. Jeg håper det ikke kommer til det, men hvis det skulle skje så håper jeg vi hever terskelen igjen, for den aktiviteten tror jeg ikke jeg kommer til å gidde.

Jeg tror uansett at siden alt dette er frivillig arbeid fra moderatorerne, så er det gitt at man ikke forventes å bruke allverdens tid på grunt-work.
Bilde
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Jeg kan avsløre at det er ganske viktig at Aleks (og resten av moderatorene) fortsetter å gidde, så hvis det blir et problem med mye spam vil vi raskt endre policyen :-) Vi har jo fortsatt et spørsmål som må besvares for å få lov til å poste, så jeg håper det siler ut de som ikke kan norsk i alle fall, og det er jo flesteparten av spammerne...

Uansett synes jeg det er verdt et forsøk.
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Vi følger utviklingen nøye. Vi tillater ingen spam, da hever vi terskelen igjen.
Kenneth
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Da er vi jo enige :)
Bilde
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Enorm pågang nå. 20 uleste i skrivende stund. Kan bli vanskelig å tilfredsstille alle.
Bilde
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Er åpenbart at det er en litt annen type spørsmål som kommer uten innlogging, men jeg synes det er litt gøy å se den økte aktiviteten.

Heldigvis har vi ennå ikke hatt noe spam-problem som en følge av endringen..
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Nei, det ser fint ut så langt. Bare morsomt med økt aktivitet.
Bilde
Svar