Fysikk 2 - eksamensoppgaver

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Markussen
Galois
Galois
Innlegg: 585
Registrert: 13/11-2012 14:42

Hei. Jeg sitter på de fleste av eksamensoppgavene i Fysikk 2. Jeg ser at det er vanskelig å få tak i dem.

Er det av interesse for andre at jeg legger de ut? (Med fasit).
Gjest

Hadde nok vært en stor fordel med fasit. Når det gjelder oppgavene er det bare å få tak i de fra udir, men løsningsforslag er det fattig av iforhold til matematikk, likegjeldende kjemi 2. Hadde vært meget bra hvis vi kan få Vaktmester til å opprette en side for fysikk eksamener også.
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Da må jeg ta en prat med Kenneth først om vi skal legge ut eksamener fra andre realfag også (fysikk og kjemi er vel de mest naturlige)... men på den annen side heter vi matematikk.net og ikke matematikkfysikkkjemi.net..
Gjest

Mhm, du har helt rett Vaktmester!!
Men ikke glem, de oppgavene som gis til kjemi 2 og fysikk 2 skriftlig eksamen er mest matematikk ;)
Men man kunne f. eks hatt en side kalt diverse realfag/diverse eksamensoppgaver. :D
Markussen
Galois
Galois
Innlegg: 585
Registrert: 13/11-2012 14:42

Jeg personlig søker svar på matematikk.net hvis det er noe som er uklart i f.eks. fysikk. Men selvfølgelig - siden heter jo matematikk, så skjønner hvis det blir problematisk.
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Kan gjerne diskuterer det. Mye av fysikken og kjemien er praktisk matematikk, og det er jo noe vi driver med.

Problemet er følgende: Vi har lagt ut alle relevante eksamenssett for ungdomsskole og videregående skole, med en oppfordring til brukerne av nettstedet om å bidra med løsninger. Vi har fått noe, men begrenset hjelp. Det er stort sett oss i matematikk.net som må fremstille løsningsforslagene. Det finnes en del gode løsningsforslag på vårt forum. Problemet er at de forsvinner i mengden etter en tid. Vi har gjort alle våre sider om til en wiki, så alle kan bidra. Det er en stor fordel å ha løsningsforslagene systematisert i nær tilknytning til oppgavesettene. Med oppgavesett følger forventinger til løsninger. Dette er ikke noe kritikk av dere brukere, man må selvsagt velge å ikke bidra på matematikk.net. Vi skal greie å komplementere alle løsningsforslag innen ett års tid (alle tre jobber minst 150% stilling før vi begynner på dette).

Dersom vi i tillegg skal produsere løsningsforslag i fysikk og kjemi kommer det hele til å rakne. Da blir det ingenting av alt. Derfor har vi så lang valgt å holde oss til matematikken.

Dersom ting endrer seg og det dukker opp gode bidrag til løsningsforslag, og ellers på matematikk.net, er vi selvsagt åpne for å ta inn andre relaterte fag som fysikk, mekanikk, statikk, kjemi, dynamikk og lignende.
Mvh
KM
Markussen
Galois
Galois
Innlegg: 585
Registrert: 13/11-2012 14:42

Jeg skjønner dette svært godt. Jeg lager et emne med forskjellige oppgaver og løsningsforslag istedenfor til de som er interessert!
Svar