A.level mathematics

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
kosak

Hei, lurer på om jeg skal søke på noen økonomistudier i UK til neste år. Det er snakk om bachelor.

Jeg har sett at enkelte av programmene krever A-level maths. Hva tilsvarer dette i den norske videregående skolen? R1+R2? S1+S2? Er det ikke litt rart om økonomiske fag krever realfagsmatematikk?
Fibonacci92
Abel
Abel
Innlegg: 665
Registrert: 27/01-2007 22:55

Det er slettes ikke rart dersom de krever R1 + R2. Mange som driver med økonomistudier må/kan ta fag som omhandler optimering. Da er integralregning, vektorregning og derivasjon veldig relevant, og det er disse områdene som utgjør størstedelen av R1/R2-pensumet.
kosak

Så A-level mathematics tilsvarer R1+R2 pensum i Norge?
kosak

Har vært innom den lenken, men problemet er at samordna opptak ikke nevner s1+s2 i tabellen. Så vidt jeg har forstått tar man minst tre A-levels i det britiske systemet på videregående nivå, hvor man fordyper seg i fagene de to siste årene. s1+s2 går jo over to år, så man har jo en fordypning?
Svar