Lyst å studere Matematikk 1T, men mye hull i grunnskole

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Majapiza
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 19/11-2015 14:14

Hei!

Jeg har lyst å studere Matematikk 1T, og så videre til R1 etc. Er veldig glad i matematikk, men har stor hull fra grunnskole. Jeg prøvde å ta Matmeatikk 1T men klarte det ikke pga altfor store hull fra grunnskole. Så prøvde jeg å lete etter forkurs for VGS eller grunnskole matematikk på nett, men finner ikke noe.

Må være på nett siden jeg er døv, og jeg har/venter barn. Så er ikke mulig å dra til lærested.

Har tenkt å kjøpe grunnskole bøker 8-10 klasse og starte derfra selv. (Har Faktor 8,9 og 10.Men hørt at noe annet var bedre?) Eller vet dere om noe annet jeg kan gjøre?

NKI har slutta med forkurs for VGS dessverre og ringte dem idag. Det kommer ikke tilbake :(
hallapaadeg
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 297
Registrert: 24/04-2014 14:33
Sted: Cyberspace

Bruk videoforelesninger. F.eks UDL.no som er en av adminene på denne siden sitt prosjekt. Kan anbefale de videoen på det sterkeste.

Det er det uendelig mye matematikk på nettet (youtube osv)
Fibonacci92
Abel
Abel
Innlegg: 665
Registrert: 27/01-2007 22:55

Hvor bor du da? Kan jo hende at noen har lyst å bytte tegnspråkundervisning mot undervisning i matematikk.
Svar