Privatisteksamen

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
tomunited

Jeg har gamle 1MY (+ grunnkurs matte fra universitetet - MA001 fra UIO). Har tenkt til å friske opp mine mattekunnskaper litt. Må man ta eksamen i 1T før man tar privatisteksamen i R1? Jeg har sett på pensum og gjort en del oppgaver i 1T og føler jeg kan dette ganske så godt.
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

tomunited skrev:Jeg har gamle 1MY (+ grunnkurs matte fra universitetet - MA001 fra UIO). Har tenkt til å friske opp mine mattekunnskaper litt. Må man ta eksamen i 1T før man tar privatisteksamen i R1? Jeg har sett på pensum og gjort en del oppgaver i 1T og føler jeg kan dette ganske så godt.
R1 bygger på 1T, men det er helt lov å ta eksamen i R1 uten eksamen i 1T. Det er også lov å ta eksamen i R2 uten hverken R1 eller R2. Bare lommeboka som begrenser deg :-)

MEN ... hvis du bare vil friske opp mattekunnskapene, så er det vel ikke noe stort poeng å ta en vgs-eksamen. Jeg ville tatt noe ala MA001 eller MA100 på nytt. (Jeg er gammel, og vet ikke hva disse fagene heter nå til dags)
tomunited

Supert. Takk. Ser poenget ditt. Jeg tok aldri 2 eller 3 klasse før jeg tok MA001 på UIO (gikk bare sånn passe bra). Tenkte jeg skulle ta 30 studiepoeng til på universitetet og tenkte det kunne vært greit å bare gå gjennom vgs pensum først - og ta eksamen mens jeg først er i gang (egentlig for moro skyld)
Svar