Ranking matematikk.net

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

Vaktmester skrev:
Janhaa skrev:Jeg vil ikke ha tyrann, men Boltzmann :-)
Oops - du delte vel rangering med Plutarco, så når jeg endret rangeringen hans fulgte du med. Boltzmann skal bli! :-)
:-)
Thanks
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
viking
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 168
Registrert: 19/10-2012 02:54

Hvis denne tråden blir mye lengre passere kanskje alle her 10000
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

viking skrev:Hvis denne tråden blir mye lengre passere kanskje alle her 10000
eller KANSKJE ikke
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Linjeforeningen?

Jeg vil bare si at jeg spøkte om Abel tidligere....Omtrent som når jeg skrev på et annet forum at jeg var 6 cm, i virkeligheten er jeg hele 7.5 cm.

Men kanskje man skulle vurdere personer som Sofus Lie og Seelberg. Eller man kan ha noen mer moderne matematikere som Torrent Tao eller Edward Witten? Det ville ha gjort dette forumet litt mer hipt og kuuuulllt/eller fresht som min koreansk venn engang fortalte meg, et vanlig ord der borte visstnok.
Gjest

Hvorfor i huleste er Ramanujan ranket så lavt? Han burde være mye høyere
Bare tenk på det: alt det han fikk til selv om han hadde knappe ressurser. Bare tenk hvor mye han hadde utrettet dersom han hadde rikelig med tilgang på ressurser slik som mange av de matematikerne du rangerer hadde...
Kjemikern
Guru
Guru
Innlegg: 1167
Registrert: 22/10-2015 22:51
Sted: Oslo

@Vaktmester
Jeg er ikke moderator, men jeg ønsker gjerne(hvis det er greit for andre moderatorer, medlemer etc.) om jeg kunne få ranken Markovnikov. :-)
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

Må nok få et par tusen innlegg under beltet før den tid ;) Er vel en grunn til å ha ranking, en gulrot for å bidra på forumet =)
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
viking
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 168
Registrert: 19/10-2012 02:54

Støtter fullt at Kjemikeren burde få Markovnikov
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

viking skrev:Støtter fullt at Kjemikeren burde få Markovnikov
Basert på hva jeg har sett, spesielt hvor godt behjelpelig han er innenfor kjemi-delen av forumet, støtter jeg også dette.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

Dolandyret skrev:
viking skrev:Støtter fullt at Kjemikeren burde få Markovnikov
Basert på hva jeg har sett, spesielt hvor godt behjelpelig han er innenfor kjemi-delen av forumet, støtter jeg også dette.
enig...
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Kjemikern
Guru
Guru
Innlegg: 1167
Registrert: 22/10-2015 22:51
Sted: Oslo

Tusen takk for støtten viking, Dolandyret, og Janhaa! :-)
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Kjemikern skrev:Tusen takk for støtten viking, Dolandyret, og Janhaa! :-)
Nebu har et poeng. Personlige rangeringer skal henge høyt og er tiltenkt de som "sprenger skalaen" for antall postinger. En liten og eksklusiv gruppe som i høyeste grad har fortjent å hedres litt ekstra.

Men Janhaa har postinger nok til begge og når en kjemiker først har forvillet seg inn hit, så ønsker vi jo at han skal føle seg velkommen. At Markovnikov er en kjemiker gjør jo også valget greiere.

Markovnikov it is :-)
Kjemikern
Guru
Guru
Innlegg: 1167
Registrert: 22/10-2015 22:51
Sted: Oslo

Vaktmester skrev:
Kjemikern skrev:Tusen takk for støtten viking, Dolandyret, og Janhaa! :-)
Nebu har et poeng. Personlige rangeringer skal henge høyt og er tiltenkt de som "sprenger skalaen" for antall postinger. En liten og eksklusiv gruppe som i høyeste grad har fortjent å hedres litt ekstra.

Men Janhaa har postinger nok til begge og når en kjemiker først har forvillet seg inn hit, så ønsker vi jo at han skal føle seg velkommen. At Markovnikov er en kjemiker gjør jo også valget greiere.

Markovnikov it is :-)

Haha, takk takk :-)
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Jeg synes det er mer passende å vektlegge innleggskvalitet over innleggskvantitet, så jeg er enig i at Kjemikern fortjener en tittel. Det er jo tross alt bare en kosmetisk endring, men som betyr litt ekstra for innehaver siden det er en slags "takk" fra øverste hold.
Bilde
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Kjemikeren fortjener sin nye tittel, ingen tvil om det - men jeg er litt bekymret for min situasjon hvis det blir for subjektive kriterier for å dele ut egne titler. Jeg har ikke lyst til å være ansvarlig for å vurdere om en brukers innlegg er av høy nok kvalitet. (det egentlige problemet er at jeg ikke har lyst til å være den som sier nei hvis jeg mener at brukeren ikke har fortjent det).

Situasjonen minner kanskje om mannen som lette etter sine nøkler under et gatelys, det var for mørkt der han trodde han hadde mistet dem. Jeg liker objektive kriterier, og antall postinger er nettopp et slikt objektivt kriterie. Det er slett ikke perfekt, men det er det vi har.

Men - jeg skal ikke være vanskelig hvis et par "superbrukere" (mod eller ikke mod) kommer med forslag.
Svar