Ranking matematikk.net

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Gjest

Dette svekker fellesskapet som sagt-Ikke noe frekt ment, men hvorfor fremme en person som kjemikern og ikke brahmagupta eller noen andre? Dette er ikke et forum for kjemi eller fysikk osv. men PRIMÆRT mattematikk!
Uansett synes jeg denne oppgraderingen kommer til å komme innpå noen brukere og få dem til å føle at de ikke blir verdsatt nok.

Det er ingen poeng med guru-tittelen annet at det står til høyre... hvorfor innføre den da? Som et ekstra takk fra øverste hold?
Du tuller meg nå? Da skulle per definisjon alle fortjent en slik tittel?
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Gjest skrev:Dette svekker fellesskapet som sagt-Ikke noe frekt ment, men hvorfor fremme en person som kjemikern og ikke brahmagupta eller noen andre? Dette er ikke et forum for kjemi eller fysikk osv. men PRIMÆRT mattematikk!
Uansett synes jeg denne oppgraderingen kommer til å komme innpå noen brukere og få dem til å føle at de ikke blir verdsatt nok.

Det er ingen poeng med guru-tittelen annet at det står til høyre... hvorfor innføre den da? Som et ekstra takk fra øverste hold?
Du tuller meg nå? Da skulle per definisjon alle fortjent en slik tittel?
Forumet er under stadig forandring og utvikling. At vi begynner å etablere en god kjemidel her på forumet er jo bare bra, for da kan vi dekke større interesseområder.
Poenget med guru-tittelen, om jeg har forstått riktig, er å gi en form for "utmerkelse" til personer som har gjort seg fortjent til det ved god innsats og vilje til å hjelpe andre. Om folk ikke tåler at det er slik, så er de helt velkomne til å forlate forumet når som helst.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Karl_Erik
Guru
Guru
Innlegg: 1079
Registrert: 22/10-2006 23:45

plutarco skrev:I denne gruppa kunne Kjemikern, Brahmagupta, mrcreosot, charlatan, karl erik, magnus og andre fått plass..
Det er lite som gleder meg mer enn å nevnes i slikt eminent selskap! Det eneste måtte i så tilfelle vært en gurutittel. Om det kan bidra til å skape et opprør blant forumets brukere er det en sjanse jeg er villig til å ta.

Mer seriøst: er kanskje tydelig, men har vært borte fra forumet en stund. Kom tilbake til dels fordi det var en mulighet til å prøve på en samtale med John Einbu, men tenker jo å bli også for mer normale samtaler. Hei alle!
Gjest

Karl_Erik skrev:
plutarco skrev:I denne gruppa kunne Kjemikern, Brahmagupta, mrcreosot, charlatan, karl erik, magnus og andre fått plass..
Det er lite som gleder meg mer enn å nevnes i slikt eminent selskap! Det eneste måtte i så tilfelle vært en gurutittel. Om det kan bidra til å skape et opprør blant forumets brukere er det en sjanse jeg er villig til å ta.

Mer seriøst: er kanskje tydelig, men har vært borte fra forumet en stund. Kom tilbake til dels fordi det var en mulighet til å prøve på en samtale med John Einbu, men tenker jo å bli også for mer normale samtaler. Hei alle!
Hei! Og velkommen tilbake :)
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Ønsker Karl_Erik velkommen blant guruene. :-)
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

Vaktmester skrev:Ønsker Karl_Erik velkommen blant guruene. :-)
Bra det, grattis til Karl_Erik.

Men hvorfor er ikke Brahmagupta guru ennå?
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Janhaa skrev:Men hvorfor er ikke Brahmagupta guru ennå?
Det er ikke fordi han ikke fortjener det i alle fall :-) Jeg har ikke kommet så langt som å spørre ham ennå, og tenker det er greit å få bekreftelse fra de som får guru-tittelen før jeg gjør endringen...
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

Synd Charlatan ikke er aktiv lengre. Ellers er jeg enig i det som er skrevet ovenfor.
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

Nebuchadnezzar skrev:Synd Charlatan ikke er aktiv lengre. Ellers er jeg enig i det som er skrevet ovenfor.
Enig.
Savner også daofeishi, han bidro med mye interessant her inne...
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Janhaa skrev:Men hvorfor er ikke Brahmagupta guru ennå?


Nå er Brahmagupta også en del av det gode selskap :-) Vi gratulerer.
Gustav
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 4555
Registrert: 12/12-2008 12:44

Vaktmester skrev:
Janhaa skrev:Men hvorfor er ikke Brahmagupta guru ennå?


Nå er Brahmagupta også en del av det gode selskap :-) Vi gratulerer.
Flott! Det er i alle fall ingen tvil om at de nye guruene holder høy klasse! Det betyr jo ikke at ikke andre også er gode bidragsytere med høy kompetanse her inne!

Artig at Karl Erik er tilbake! Uten tvil en sterk ressurs som har kompetanse innen problemløsing langt over mitt nivå. Får håpe du stikker innom forumet litt oftere enn de siste årene!

For de som ikke har blitt guruer ennå, men som føler at de skulle vært det har jeg én oppfordring: fortsett å post gode innlegg, så kommer antagelig gurutittelen etterhvert.

mvh. en velmenende plutarco
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

Vaktmester skrev:
Janhaa skrev:Men hvorfor er ikke Brahmagupta guru ennå?

Nå er Brahmagupta også en del av det gode selskap :-) Vi gratulerer.
Grattis til Brahmagupta
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Kjemikern
Guru
Guru
Innlegg: 1167
Registrert: 22/10-2015 22:51
Sted: Oslo

Vaktmester skrev:Nå er Brahmagupta også en del av det gode selskap :-) Vi gratulerer.

Gratulerer Brahmagupta!
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Og da kan vi ønske Charlatan velkommen inn i guruenes rekker :-)
Gjest

Hvorfor ble Solar plexus nedgradert til Over-guru fra moderator?
Svar