Hvilke mattefag?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Johnny

Har funnet ut at det er på tide å få seg en utdannelse så jeg lettere kan få jobbe med det jeg vil, men problemet er at studiet krever enten R1 eller S1+S2. Da jeg ikke er den som er mest begeistret for matte, og har ikke hatt matte på over 10 år, hvilken matte ville dere anbefalt? Og er det egentlig nøye?

For de som lurer, så er studiet Informatikk med Informasjonsbehandling på NTNU (ITBAINFO).
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Johnny skrev:Har funnet ut at det er på tide å få seg en utdannelse så jeg lettere kan få jobbe med det jeg vil, men problemet er at studiet krever enten R1 eller S1+S2. Da jeg ikke er den som er mest begeistret for matte, og har ikke hatt matte på over 10 år, hvilken matte ville dere anbefalt? Og er det egentlig nøye?

For de som lurer, så er studiet Informatikk med Informasjonsbehandling på NTNU (ITBAINFO).
Snakker vi da om å prøve å ta opp som privatist? Da ville jeg isåfall gått for R1. Generelt bedre å fokusere kun på et fag enn to, og S1+S2 skal tilsvare R1, så det er ca. samme innhold.
Iom. du ikke er så begeistret for matte kan det kanskje bli litt hardt, men med god jobbing burde ikke R1 være noe problem :) Kan virke litt skremmende og vanskelig til å begynne med(for en som ikke har hatt matte på 10 år), men om motivasjonen er der, noe det virker som den er, så burde det gå greit.

+ Du har jo alltids oss om det er noe du lurer på ;)
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Kjemikern
Guru
Guru
Innlegg: 1167
Registrert: 22/10-2015 22:51
Sted: Oslo

Johnny skrev:Har funnet ut at det er på tide å få seg en utdannelse så jeg lettere kan få jobbe med det jeg vil, men problemet er at studiet krever enten R1 eller S1+S2. Da jeg ikke er den som er mest begeistret for matte, og har ikke hatt matte på over 10 år, hvilken matte ville dere anbefalt? Og er det egentlig nøye?

For de som lurer, så er studiet Informatikk med Informasjonsbehandling på NTNU (ITBAINFO).
Dersom du velger å gå for R1, anbefaler jeg deg først gå gjennom 1T- pensum. Aleksander Rasch har laget fantastiske videoer som skal hjelpe deg i gang, både om du velger R1 eller S1+S2.

http://www.udl.no
Johnny

Takker for svar. Ja, skal ta det som privatist, og har ingen hast med det, da jeg uansett ikke kan søke på skole før til neste år, så har ett års tid på å lese meg opp, og basert på innholdsfortegnelsen, kan jeg bruke ca en måned per kapittel, noe som bør være plenty av tid. Skal sjekke ut de videoene, og blir sikkert å bruke Khans en del og.
Svar