eksamen

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

noombser

Hvordan arbeider mest mulig effektiv til eksamen? Har snart løst alle eksamenssettene som ligger ute på denne side, og hva mer kan jeg gjøre?


Ligger på i snitt 2-3 feil, og skal se på den oppgavene som jeg ikke klarte en gang til, men noe mer jeg kan gjløre?

er vel lite vits å gjor innlæringsoppgavene? Burde jeg lese teori til faget? eller hva tenker dere?

takk på forhånd
Noombster

Hadde satt pris på tilbakemelding!
noombster

Noombster skrev:Hadde satt pris på tilbakemelding!
hadde vært greit med litt tips? føler jeg må utnytte tiden best mulig nå
hco96
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 252
Registrert: 13/10-2016 23:00
Sted: Vilhelm Bjerknes Hus, Blindern

Det nok ikke så veldig mye annet du får gjort enn å løse eksamensett og finne ut av hvilke deler av pensum det er du sliter med.
Annet enn det kan det være lurt å jobbe jevnt med alle typer oppgaver slik at du får en bred forståelse over alle temaene i pensum og er forberedt på alle mulige scenariorer som eksamens oppgavene kan komme med.
[tex]\oint_C{f(z)dz} = 0[/tex]
noombster

hco96 skrev:Det nok ikke så veldig mye annet du får gjort enn å løse eksamensett og finne ut av hvilke deler av pensum det er du sliter med.
Annet enn det kan det være lurt å jobbe jevnt med alle typer oppgaver slik at du får en bred forståelse over alle temaene i pensum og er forberedt på alle mulige scenariorer som eksamens oppgavene kan komme med.

hvis du hadde vært i mine sko og vært ferdig med alle eksamene og gått igjennom de feiliene du hadde gjort på settene, ville du lest teori? øvd på geogebra? lest på geometriske bevis?
hco96
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 252
Registrert: 13/10-2016 23:00
Sted: Vilhelm Bjerknes Hus, Blindern

Jeg ville fortsatt å gjøre oppgaver som er relevant til pensum, kanskje også å finne noe som er vanskeligere, men hvor man må ta i bruk de generelle reglene slik at jeg virkelig hadde fått skjerpet ferdighetene.
[tex]\oint_C{f(z)dz} = 0[/tex]
hco96
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 252
Registrert: 13/10-2016 23:00
Sted: Vilhelm Bjerknes Hus, Blindern

Hva er det du har eksamen i?
[tex]\oint_C{f(z)dz} = 0[/tex]
Noombster

hco96 skrev:Hva er det du har eksamen i?
Har eksamen i matematikk R1
Kan du henvise meg til noen vanskeligere oppgaver ? Trenger generelt trening på nøtter som kommer, utover det har du noen andre tips du vil meddele? Takk !
hco96
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 252
Registrert: 13/10-2016 23:00
Sted: Vilhelm Bjerknes Hus, Blindern

Jeg har desverre ikke noen "vanskelige" R1 oppgaver liggende, jeg skulle gjerne hatt det selv.
Har du sett igjennom oppgavene i læreboken?
[tex]\oint_C{f(z)dz} = 0[/tex]
Gjest

hco96 skrev:Jeg har desverre ikke noen "vanskelige" R1 oppgaver liggende, jeg skulle gjerne hatt det selv.
Har du sett igjennom oppgavene i læreboken?
ja, skal du opp til eksamen? vet virkelig ikke hva jeg skal øve på nå...
hco96
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 252
Registrert: 13/10-2016 23:00
Sted: Vilhelm Bjerknes Hus, Blindern

Ja, jeg skal også ha R1 eksamen, men jeg er ikke ferdig med pensumet enda.
Har du virkelig regnet deg igjennom alt av R1 oppgaver som er tilgjengelig?
Hva med oppgavene som ligger ute på NDLA?
[tex]\oint_C{f(z)dz} = 0[/tex]
Gjest

hco96 skrev:Ja, jeg skal også ha R1 eksamen, men jeg er ikke ferdig med pensumet enda.
Har du virkelig regnet deg igjennom alt av R1 oppgaver som er tilgjengelig?
Hva med oppgavene som ligger ute på NDLA?
Ja, er ferdig med de og ,,,,
hco96
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 252
Registrert: 13/10-2016 23:00
Sted: Vilhelm Bjerknes Hus, Blindern

Da vet jeg virkelig ikke hva du skal gjøre, kan du alle formelene som kreves at du skal kunne på del 1?
http://ndla.no/sites/default/files/r1._ ... men_bm.pdf
[tex]\oint_C{f(z)dz} = 0[/tex]
Gjest

hco96 skrev:Da vet jeg virkelig ikke hva du skal gjøre, kan du alle formelene som kreves at du skal kunne på del 1?
http://ndla.no/sites/default/files/r1._ ... men_bm.pdf
ja..
hco96
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 252
Registrert: 13/10-2016 23:00
Sted: Vilhelm Bjerknes Hus, Blindern

Hva med geogebra kunnskapene? Har du kontroll på hvordan alt som gjøres på pc skal føres?
[tex]\oint_C{f(z)dz} = 0[/tex]
Svar