Hvorfor finnes det ikke animerte mattevideoer?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Prid

Hei,

Jeg bruker youtube til daglig og elsker å se på spennende og interessente videoer som forklarer vitenskapelige fenomener og konsept på en enkel og morsom måte. Ta en titt på videoer laget av Kurzgesagt, ASAPScience, MinutePhysics, osv. Her en en eksempelvideo: https://www.youtube.com/watch?v=f7KSfjv4Oq0

Matematikk i klassen er kjedelig og oppgavene gidder jeg nesten ikke å lese og gjøre. Jeg har søkt en del på youtube etter vanskelig temaer for å få et bedre innsikt, men de videoene der er like kjedelige, tunge og lange som vanlig undervisning :/

Er det noen som vet om kule animerte videoer som forklarer matematikk på en enkel måte? Jeg tviler på at jeg er den eneste som søker etter dette.
Markus
Fermat
Fermat
Innlegg: 767
Registrert: 20/09-2016 13:48
Sted: NTNU

Nå vet jeg ikke helt hvilket nivå du er på, men du bør virkelig sjekke ut 3Blue1Brown hvis du ønsker animerte mattevideoer. Temaene 3Blue1Brown lager videoer om er generelt de man kommer bort i på videregående eller på universitetet.

En annen kanal, som jeg virkelig vil anbefale er Numberphile - det er ikke så mye animasjon, men professorene som snakker er virkelig god til å fremstille stoff, og videoene er generelt ikke lengre enn 10-20 minutter. Du bør prøve å se på en av videoene Numberphile har med Dr. James Grime - han er utrolig flink. Hvis du ser en video, vil du nok forstå hva jeg mener.
Prid

Numberphile har jeg hørt om og det er interessent, men 3Blue1Brown visste jeg ikke om. De ser derimot spennende ut, takk for anbefalingen :)!
Svar