Eksamen i matematikk 2p

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Connie89

Hei. Jeg skal ha eksamen i matematikk 2p om en uke, jeg sliter virkelig med matte :| Noen tips til hvordan jeg kan lære best mulig? Jeg jobber med eksamensoppgaver, det er mye jeg ikke får til. Men når jeg jobber med oppgavene og ikke helt forstår ser jeg på fasit og hvordan oppgaven skal gjøres. Jeg forstår det godt da men blir vanskelig når jeg skal begynne med en annen oppgave og det står på en litt annen måte :(
Beautifullgirl
Cayley
Cayley
Innlegg: 84
Registrert: 08/05-2017 13:18

Jeg skal å ha eksamen 2p den 22 november ! og jeg gruer meg så mye men jeg har gjort mange oppgaver i gamle eksamen oppgaver del2. og får masse til men jeg sliter med del 1 jeg kan ikke regning uten kalkulator noe som jeg dårlig og da vil jeg gjøre bedre på del2 gjør masse oppgaver om funksjoner og statistikk
Connie89

Ja tror jeg må fokusere mest på del 2, gjør du oppgaver som er på matematikk.net? Eksamensoppgaver? Sliter selv med regning på del 1 :(
Beautifullgirl
Cayley
Cayley
Innlegg: 84
Registrert: 08/05-2017 13:18

Jeg kan en del oppgaver på del 1 also finne gjennomsnitt , typetallet median ,
Frekvenstabell eller sette opp utrykk. Men på del 2 jeg har kontroll på en del . Jeg jeg har skrevet ut løsningsforslaget så jeg tar dem med på skolen i del2. Jeg var med i eksamen i våren og det gikk ikke bra. Husk at bruk av digital vertøy er obligatorisk ikke regn ut for hånd noe som skal gjøres digitalt ! nesten alle oppgavene gjøres i Excel og geogebra lær deg geogebra du må ha 12 poeng for å bestå og det klare du ved å gjøre funksjon oppgaver med høyere poeng :D
Svar