Biologi 1 eller fysikk 1 som privatist?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Ubesluttsom
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 03/12-2017 21:44

Hei, jeg skal søke meg inn på veterinærstudiet til høsten neste år, og må forbedre snittet litt. Jeg skal ta opp enten biologi 1 eller fysikk 1 som privatist nå etter nyttår. Hadde fysikk 1 på vgs og fikk 5(nesten 6) men det er 2-3 år sida. Biologi 1 derimot har jeg aldri hatt. Noen her som har noen erfaringer med hva som er greit å ha eksamen i?
Begge er muntlige praktiske og hadde akkurat R1 eksamen så er litt inni matten. Klarer virkelig ikke bestemme meg, og jeg må få 6 for at det skal være vits. Har også kun 2-3 måneder til å lære alt. Blir veldig glad for tips og råd :)
Gjest

Ubesluttsom skrev:Hei, jeg skal søke meg inn på veterinærstudiet til høsten neste år, og må forbedre snittet litt. Jeg skal ta opp enten biologi 1 eller fysikk 1 som privatist nå etter nyttår. Hadde fysikk 1 på vgs og fikk 5(nesten 6) men det er 2-3 år sida. Biologi 1 derimot har jeg aldri hatt. Noen her som har noen erfaringer med hva som er greit å ha eksamen i?
Begge er muntlige praktiske og hadde akkurat R1 eksamen så er litt inni matten. Klarer virkelig ikke bestemme meg, og jeg må få 6 for at det skal være vits. Har også kun 2-3 måneder til å lære alt. Blir veldig glad for tips og råd :)
Dette må du da virkelig vite best selv. Med tanke på at du nettopp har hatt fysikk 1 høres dette derimot lettere ut enn å prøve seg på noe helt nytt. Det skal faktisk ikke så veldig mye til før du hever deg fra 5 til 6 i fysikk 1.
Kay
Abel
Abel
Innlegg: 684
Registrert: 13/06-2016 19:23
Sted: Gløshaugen

Ubesluttsom skrev:Hei, jeg skal søke meg inn på veterinærstudiet til høsten neste år, og må forbedre snittet litt. Jeg skal ta opp enten biologi 1 eller fysikk 1 som privatist nå etter nyttår. Hadde fysikk 1 på vgs og fikk 5(nesten 6) men det er 2-3 år sida. Biologi 1 derimot har jeg aldri hatt. Noen her som har noen erfaringer med hva som er greit å ha eksamen i?
Begge er muntlige praktiske og hadde akkurat R1 eksamen så er litt inni matten. Klarer virkelig ikke bestemme meg, og jeg må få 6 for at det skal være vits. Har også kun 2-3 måneder til å lære alt. Blir veldig glad for tips og råd :)

Har du 4 realfagspoeng fra før?

Hvis ikke kan jo biologi 1 være kjekt pga. det halve poenget du får ekstra?
Svar