Hvordan ta R1 + R2 etter 14 år i arbeidslivet med fagbrev

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
etterutdanner
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 12/03-2018 13:04

Hei!

Som titelen sier så tok jeg fagbrev i elektronikk i 2004.

Siden det har jeg jobbet fast, men tenker nå at det er på tide å ta en bachelor..
Informatikk ligger meg nært og emnene jeg ser på krever R1 + R2.

Tok aldri valgfag, og kompetansebeviset fra videregående sier at jeg fullført "Matemtaikk 1M" med karakteren 5.
Dette husker jeg var lekende lett da jeg tok faget, dessverre var det mange som sleit i klassen så jeg antok at nivået var ekstremt lavt siden det var yrkesfag.

Hvordan burde jeg nå starte for å ta fatt i R1 + R2?

Kan jeg kjøpe meg Sinus R1 og drive selvstudium samt bruke nettressurser som Khan og et par nettsider det referes til her, eller burde jeg starte på et lavere nivå for å skjønne tegninga?
Sist redigert av etterutdanner den 12/03-2018 19:08, redigert 1 gang totalt.
Gjest

Det spørs hvor ""flink"" du er. Du kan godt prøve å gå rett på R1 og se hvordan det går, eller se på per husum sine youtube videoer som dekker r1 og r2 pensum mer eller mindre. Hvis du faller av på de elementære regningene burde du kanskje starte på 1t eller noe slikt
Svar