1T til R1

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
daniel123123
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 07/02-2018 13:46

Hvilke temaer burde man gå over i 1T, som kommer til R1. Eller er alle temaene i R1 bygget på 1T. Har nå en liten måned før sommerkurs i R1. Ca 6uker+2uker egen jobbing til eksamen. Har lyst til å bruke tiden hver sag til å øve til det kurset. Så Jeg ikke kommer der å er helt løk
Også løk

daniel123123 skrev:Hvilke temaer burde man gå over i 1T, som kommer til R1. Eller er alle temaene i R1 bygget på 1T. Har nå en liten måned før sommerkurs i R1. Ca 6uker+2uker egen jobbing til eksamen. Har lyst til å bruke tiden hver sag til å øve til det kurset. Så Jeg ikke kommer der å er helt løk
Kjøp pensumboken på forhånd og jobb med den i sommerferien.

Så er du ikke helt løk
daniel123123
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 07/02-2018 13:46

Har bare 1T boka. Får R1 boka neste uke. Har defor. En uke til gods hvor jeg kan jobbe 5timer ish hverdag. Lurer defor på hvilke temaer som går videre til R1. Eller er det alt?
Også løk

Sannsynlighet og funksjoner bør du se litt på.

Kanskje spesielt sannsynlighet. Siden det er litt forskjellig fra den andre matematikken.
Kay
Abel
Abel
Innlegg: 684
Registrert: 13/06-2016 19:23
Sted: Gløshaugen

Definitivt se på sannsynlighet, det er ganske relevant for R1.

Så langt som algebra rekker er det lurt å kunne faktorisere ting ganske sånn på stående fot. Det bør være enkelt for deg å faktorisere andregradsuttrykk i hodet (for å spare tid). Det å kunne å derivere sånn grunnleggende skader heller ikke. Definisjonen av den deriverte møter du lite av i R1 så ikke fokuser for hardt på den delen (med mindre du føler for å kunne bevise derivasjon fra det ene til det andre, det skader jo ikke). I forhold til geometri er geometrien i R1 for det meste helt ny og går ikke inn på trigonometri. Logaritmer er det smart at du har et godt grunnlag for sånn for øvrig. Lykke til!
Svar