Standpunktskarakter i vg med 1T, R1, R2

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Leonhard_Euler
Noether
Noether
Innlegg: 24
Registrert: 26/03-2018 18:50

Dette spørsmålet handler om standpunktskarakter i matematikk i vg3. Akkurat nå går jeg i vg1.
Jeg lurte på om Matte karakterer i vg1 er noe viktig. Nå har jeg matematikk 1T. Jeg har planer om å ta R1 og deretter R2.

Jeg lurte på om jeg får karakterer for både 1T, R1 og R2 på vitnemålet i vg3 eller blir 1T og R1 karakterer erstattet med R2 karakter?
Hvor mange matte-karakterer får jeg på vitnemålet i vg3 hvis jeg tar 1T, R1 og R2?

Tusen takk for hjelpen!
[tex]\ln(-1)=i\pi[/tex]
Kay
Abel
Abel
Innlegg: 684
Registrert: 13/06-2016 19:23
Sted: Gløshaugen

Leonhard_Euler skrev:Dette spørsmålet handler om standpunktskarakter i matematikk i vg3. Akkurat nå går jeg i vg1.
Jeg lurte på om Matte karakterer i vg1 er noe viktig. Nå har jeg matematikk 1T. Jeg har planer om å ta R1 og deretter R2.

Jeg lurte på om jeg får karakterer for både 1T, R1 og R2 på vitnemålet i vg3 eller blir 1T og R1 karakterer erstattet med R2 karakter?
Hvor mange matte-karakterer får jeg på vitnemålet i vg3 hvis jeg tar 1T, R1 og R2?

Tusen takk for hjelpen!
Alle matematikk-fagene (for din del; 1T, R1, R2) er egne fag, så alle tre fagene vil telle som egen karakter på det endelige vitnemålet ditt på VG3. Det vil si, du får tre individuelle karakterer som teller. Jobb godt med faget og sørg for at forståelsen er på plass.
Leonhard_Euler
Noether
Noether
Innlegg: 24
Registrert: 26/03-2018 18:50

Takk for svaret Kay!
[tex]\ln(-1)=i\pi[/tex]
Svar