Privatist R1, R2, fysikk1

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Tømrer
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 22/06-2019 21:07

Hei,

Er byggmester, for tiden holder jeg på med teknisk fagskole, et år igjen. lurer på om jeg skal videre med ingeniør.
Men sjøl om jeg har gått fagskole så kreves det R1, R2 og fys1 som opptakskrav til å komme inn til ingeniørstudie. Lurer på om det er mulig å ta alle fagene som privatist. det vil si at jeg lære sjøl (har en privat skype lærer) og bare melde meg på til eksamen. Noen som vet om det er mulig?

Helsing Tømrern
Gjest

Ja, det er mulig: privatistweb.no
Gjest

Ja, bare meld deg opp på privatistweb.

En annen mulighet (hvis du ikke trenger å forbedre karakterene fra vgs) er å ta fagene via universitetet. Der jeg tok det så het det "MATH100 brukerkurs i matematikk" og "FYS100 Fysikk og natur". Begge fagene var veldig greie. Spør du meg så er VGS-eksamenene ofte litt knotete. Pluss det er billigere enn å melde seg opp som privatist. Men fysikk1 er muntlig, og dermed veldig grei skuring å komme seg gjennom.
jakvah
Noether
Noether
Innlegg: 42
Registrert: 09/11-2017 16:14

Jeg vet at NTNU har forkurs for ingeniører, hvor R1,R2 og F1 blir gjennomgått og du får disse fagene godkjent.

Se:https://www.ntnu.no/studier/ftforkurs
Svar