Råd til å ta S2?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
And
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 12
Registrert: 10/09-2019 15:46

Hei
Jeg tar matematikk S2 som privatist, og har tidligere ikke bestått i dette faget.
Jeg sliter med å komme meg gjennom alt pensum grundig nok frem til eksamen i november. Er det noen som har noen tips til hvordan jobbe frem mot eksamen? Vil det lønne seg å velge ut noen kapittler å jobbe med dem grundig, eller prøve å komme gjennom alt pensum? Vis det er best å jobbe med noen selekterte temaen, hvilke ville være de mest sentrale i så tilfelle?
Tusen takk til alle som har noen råd i gi :D
Gjest

Har du vurdert å ta en privatlærer?:)
And
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 12
Registrert: 10/09-2019 15:46

Ja, jeg har vel vurdert det, jeg vet ikke hva prisen er for noe slikt.
Jeg er også usikker på hvor mye det ville hjelpe, jeg har gått ut i fra at den beste strategien er å gjøre mest mulig oppgaver. Ofte er problemet mitt at jeg forstår og får til oppgavene i boken når jeg sitter å jobber med ett og ett emne. Men på eksamen sliter jeg med å kjenne igjen hva de vil jeg skal gjøre, og jeg sliter med å huske formlene.
Svar