Tar opp R2 etter 2 år uten matte

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Temoork
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 02/04-2022 00:24

Hei,
Jeg gikk ut fra VGS med s1 og s2 i 2020 og skal ta opp R2 nå til vinteren som privatist. Jeg var helt OK i matte og gikk ut med 4 i s2. Jeg føler jeg har glemt mye og lurer på hvordan jeg bør angripe pensum. Bør jeg jobbe litt med s1/s2 pensum før jeg begynner for å få bort rusten? eller skal da la seg gjøre å hoppe rett på R2 om man jobber hardt nok? Jeg tar også et årsstudium i informatikk ved siden av R2.

Takk for svar!
SveinR
Abel
Abel
Innlegg: 635
Registrert: 22/05-2018 22:12

Før du hopper på R2 bør du iallefal jobbe med vektorregningen fra R1, som du ikke hadde noe av i S1/S2.
Temoork
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 02/04-2022 00:24

SveinR skrev: 02/04-2022 01:50 Før du hopper på R2 bør du iallefal jobbe med vektorregningen fra R1, som du ikke hadde noe av i S1/S2.
Okei, det skal jeg gjøre. Men jeg føler jeg har glemt mye fra s1/s2 ellers også. Er det noe annet du kan tenke deg at jeg bør jobbe med for å fjernet rusten? jeg skal ta eksamen i november så jeg har god tid til å først legge av noen uker bare til å komme meg i form igjen.
SveinR
Abel
Abel
Innlegg: 635
Registrert: 22/05-2018 22:12

Ved siden av vektorer ville jeg anbefalt deg å fokusere på funksjoner og derivasjon - sørge for at du har god forståelse for hva den deriverte kan fortelle oss, og hvordan man deriverer ulike funksjoner (også sammensatte funksjoner vha. kjerneregelen osv.).
Svar