sommer skole matte

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
mattekim
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 01/06-2022 00:33

Hei, min sønn er på vei ut av 9 klasse og har ikke før nå sett behov for matte. Til min store glede og overraskelse sa han ja til at vi skal øve på matte i sommer. Han er positiv til å jobbe minst 3 timer pr uke men håper å få litt mer 😊
Er det noen som har erfaring med å hjelpe gutten/dattera å hente seg litt inn igjen ?
Jeg ser for meg for å starte helt lett med 8 klasse bok, gjøre oppgaver frem til vi støter på problem for å ta det derfra. Fortsette med 9 klasse pensum etterpå.
Gutten er smart når han er villig og er nå motivert til å endre karakter nivået sitt. Jeg var engang ikke flink i matte men hentet meg inn igjen og er flink i matte frem til og med ca 1t.
Hvilke bøker er beste valget ? boka « Bli god i matte med Mattedama - 8.-10. klasse» kommer øverst å alle søk, er den god ?
Tanker ?

Jeg setter stor pris på alle innspill.
takk
Kim
SpreVitenskapVidere
Cantor
Cantor
Innlegg: 148
Registrert: 19/11-2021 02:26
Sted: Oslo
Kontakt:

Hei,
Så bra at sønnen er motivert til å lære matte.
Eg har litt erfaring med Matemagisk(8-10) bøkene fra Aschehoug forlagaet da jeg brukte dem til å hjelpe noen elever. De er rike med eksempler av ulike nivå.
https://aunivers.lokus.no/marked/ungdom ... dler-8.-10
Så så jeg lurte littegrann på Campus incriment 8-10 men har ikke sett på dem grundig.
https://campus.inkrement.no/Home/CampusMatte_8_10
Livet er et kaotisk system, og vi kan ikke forutsi det i mer enn noen få sekunder. Så nyt livet ditt med å være omsorgsfull og delende.
Farhan
mattekim
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 01/06-2022 00:33

Hei, kikket på bøkene du annbefalte og må si det så flott ut men er de ok til bruk for en enkelt elev ? det virket mer som klasserom tilpasset eller er det jeg som misforstår ?
Passer de 1 til 1 ?



Kim
SpreVitenskapVidere
Cantor
Cantor
Innlegg: 148
Registrert: 19/11-2021 02:26
Sted: Oslo
Kontakt:

mattekim skrev: 03/06-2022 02:23 Hei, kikket på bøkene du annbefalte og må si det så flott ut men er de ok til bruk for en enkelt elev ? det virket mer som klasserom tilpasset eller er det jeg som misforstår ?
Passer de 1 til 1 ?



Kim
Bøkene er ikke bare laget for klasser . De er for alle så passer greit til én elev også . Men om han går på skole så er det best at han bruker samme bok /digital bok som han bruker på skolen
Livet er et kaotisk system, og vi kan ikke forutsi det i mer enn noen få sekunder. Så nyt livet ditt med å være omsorgsfull og delende.
Farhan
Svar