Synes du matte er gøy???

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar

Synes dere matte er gøy???

Ja
46
65%
Nei
17
24%
Greit
8
11%
 
Stemmer totalt: 71
pluto10_eng_8c3
Cantor
Cantor
Innlegg: 136
Registrert: 24/10-2005 16:01
Sted: Oslo

Svar på dette spm.
Tallene er ikke vanskelige...
...men det er rekkefølgen de skal stå i.
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Selvfølgelig;)?
uranus89
Cayley
Cayley
Innlegg: 97
Registrert: 22/01-2005 20:49
Sted: Norge
Kontakt:

Syns det er gøy til tider, men kan være kjedelig også :? Før trudde jeg at matte er mer sånn på ungdomsskolen, men nå som jeg går på SVGS er matte mer enn hva ungdomsskole-pensumet omhandler.

F.eks så liker jeg veldig god likninger, algebra, faktorisering, geometri
Men jeg misliker å tegne grafer, sannsynlighet, prisindeks
Gjest

Syntes svaret gir seg selv siden jeg henger på denne siden.

Hver eneste gren innen matematikk har sin sjarm. Enten det gjelder vanlig algebra, likninger, matriser, integraler, diff.likninger, m.m. Jeg personlig henger meg nesten opp i hvert eneste matematiske spørsmål.
EIRICH
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 12
Registrert: 18/07-2006 21:02

Forsåvidt. Eg var veldig glad i matte før, mellom anna kunne du i sommarferien etter niande klasse finne meg sitjande over trigonometrioppgåver eg hadde funne på Internett, berre fordi eg hadde lyst. Eg gjekk litt lei i midten av 1MX, dog, og gjorde det difor ikkje så godt som eg kunne ha gjort det. No har eg bestemt meg for at eg skal ha mattefag som tilsvarar 2MX og 3MX på IB (http://www.ibo.org/diploma), og difor skal eg ta meg saman, lese på det eg ikkje fekk heilt med meg på grunnkurs, og prøve å gjere det veldig bra frå no av. Eg trur eg har potensialet. :idea:
Svar