Hva kan vi gjøre bedre?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

sletvik
Guru
Guru
Innlegg: 375
Registrert: 31/08-2003 04:34
Sted: Trondheim

Jeg synes da egentlig ikke at dette går så dårlig, medlemstallet går jo sakte men sikkert oppover da. Straks 700 nå...
"Those of you who think you know everything are annoying to those of us who do!"
oro2
Guru
Guru
Innlegg: 655
Registrert: 23/11-2003 01:47
Sted: Bergen

sletvik skrev:Jeg synes da egentlig ikke at dette går så dårlig, medlemstallet går jo sakte men sikkert oppover da. Straks 700 nå...
Men over halvparten av disse har aldri skrevet et eneste innlegg...
sletvik
Guru
Guru
Innlegg: 375
Registrert: 31/08-2003 04:34
Sted: Trondheim

Sant nok, men om de finner forumet interesant å bruke eller ikke får nå være deres sak. De har nå ihvertfall funnet fram hit på et eller annet vis, og det var vel egentlig det vi gikk ut ifra var det største problemet...
"Those of you who think you know everything are annoying to those of us who do!"
oro2
Guru
Guru
Innlegg: 655
Registrert: 23/11-2003 01:47
Sted: Bergen

Jo, greit... De har sett forumet, og vist litt interesse ved å registrere seg (og sikkert lest litt).. Men det bør vel også være et mål om å få flest mulig til å bruke det aktivt (stille spørsmål, svare på spørsmål, diskutere).

I eksamensperdiodene er det jo ganske mye liv her, men ellers er det egentlig ganske lite...
Xerxes
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 5
Registrert: 16/06-2004 16:12
Sted: Oslo

Er det ikke slik at det er noen årlige møter for mattelærere eller noe sånt? Hvis det er noe lignende så kunne dere be mattelærerne om å anbefale siden deres for regler osv.

De fleste skoler har i disse dager også hjemmesider, det kan dere utnytte! Send en email til skolene og fortell litt om siden deres (hva den kan tilby elevene) og spør om de kan sette opp en link!

Bare noen tips :wink:
Matematikk har alltid noe å by på. Ta utfordringen på strak arm, ikke bli redd.
kladden
Cayley
Cayley
Innlegg: 98
Registrert: 17/07-2004 17:45
Sted: Odda

Ja, eg hadde ikke hørt om sida før eg kom over den ved en tilfeldighet.

Og så har det sikkert litt å gjøre med at de fleste elever lærer
nok PÅ skolen til at de får ok karakterer. Og når de ikke er hodestups
forelsket i matte og har andre fritidsaktiviteter, så blir det nok lite tid til
ekstra-arbeid med matte.

Men eg synes det er merkelig at ikke flere på videregående bruker siden, siden de ofte har større behov for bedre karakterer.
dischler
Guru
Guru
Innlegg: 242
Registrert: 01/03-2004 10:11

Glenn skrev:Det er jammen ikke mye dere kan gjøre bedere på dette forumet!! Det stinker rett å slett!! Herregud! Dere prater om matte og linjaler og sånn! Tenk litt over det!! kanskje ikke så rart dere har ferrre enn 500 medlemmer!!!
Det er selvsagt beklagelig hvis du ikke finner dette forumet nyttig. Du ville kanskje ha mer nytte av et forum som tok for seg norsk rettskriving?
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Fint at dere kommer med innspill! Vi er motagelige for flere. Selv om vi ikke svarer på hvert enkelt innlegg leser vi alt og vil prøve å ta gode forslag til etterettning.

MVH
Kenneth Marthinsen
sletvik
Guru
Guru
Innlegg: 375
Registrert: 31/08-2003 04:34
Sted: Trondheim

Hvis det er én ting jeg kunne tenk meg på dette forumet så er det bedre mulighet for å skrive matematiske tegn o.l i innleggene. Summetegn, integraltegn, lim, og andre tegn som gjerne har tekst både på over og underside er ikke enkelt her. Drømmen hadde jo vært noe alla MathType, men det blir nok bare en utopi...lov å håpe! :D
"Those of you who think you know everything are annoying to those of us who do!"
ThomasB
Guru
Guru
Innlegg: 257
Registrert: 18/03-2004 18:34

Ja, jeg må bare si meg enig i siste innlegg her!

Muligheten vi har idag er å lage bilder selv og laste opp ett eller annet sted på nettet. Hvis det er mulig å gjøre det enklere ville kvaliteten på innleggene helt klart øke!

En mulighet er å ha en bildegenerator på serveren, men da må man bruke ett eller annet slags språk denne kan forstå (og det blir jo igjen komplisert å bruke) :roll:
sletvik
Guru
Guru
Innlegg: 375
Registrert: 31/08-2003 04:34
Sted: Trondheim

Det nye engelske fysikk/matte-forumet jeg oppdaget nylig, bruker et system kalt LaTeX for skriving av matematiske symboler og tegn. Dette gir et veldig pent resultat. Tenkte bare jeg skulle nevne det som en idé til dere som styrer showet her.

http://physicsforums.com/showthread.php?t=8997
"Those of you who think you know everything are annoying to those of us who do!"
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Det er notert!
Vi skal se på saken, men nå holder vi på med en ny layout som kommer en gang i høst så LaTeK eller laTex har ikke pri 1. men som sagt notert.

Ellers skal vi lage en lenke til den siden du fant, den så bra ut, selv om enkelte av svarene der bar preg av at "jeg kan mye mer enn deg"....

MVH
KM
anonym

De fleste i ungdomsskoletrinnene er ikke interessert nok til å benytte seg av matematikksider på internett. På videregående er nok interessen litt større, der er det nok en del som begynner å lete litt rundt på internett. Men alikevel, tror ikke potensialet er veldig stort. Ser frem til nytt utseende, ellers er siden helt grei.
Gjest

Når jeg blir mattelærer om fire og et halvt års tid, skal jeg promotere siden deres! :D
simens
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 13
Registrert: 27/11-2004 21:35
Sted: OSLO

Anonymous skrev:Når jeg blir mattelærer om fire og et halvt års tid, skal jeg promotere siden deres! :D
Jeg må begynne å logge inn før jeg skriver innlegg.

Edit:
Jeg kan føye til at det hadde kanskje vært greit med èn seksjon for videregående og èn for høyere utdanning, i tillegg til grunnskolen selvsagt. Det kan kanskje bli litt mange forskjellige emner på en gang i "videregående og oppover"..
Svar