Går det an å like matte?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
uranus89
Cayley
Cayley
Innlegg: 97
Registrert: 22/01-2005 20:49
Sted: Norge
Kontakt:

Jeg lurer på om det virkelig går an å like matte? Da mener jeg elske matte, brenner for det faget liksom?

Jeg elsket matte på ungdomsskolen for da var det mer algebra, likninger og tekstoppgaver.

Men på vgs så begynner jeg å bli drit lei av sinus, cosinus, vektorer og grafer.
Særlig grafer, når vi skal drive å tegne grafer hele tida.

Matte på vgs er ikke slik jeg hadde forventa meg :(
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Vel. Ingen liker å tegne grafer, men det kan være smart å "få det inn" slik at man behersker det godt, når man skal bruke det senere. Det du sier du ikke liker er jo første smakebit på bittelitebitleiblite høyere matematikk.

Og JA! Det går ann å elske det =p
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

uranus89 skrev:Jeg lurer på om det virkelig går an å like matte? Da mener jeg elske matte, brenner for det faget liksom?
Jeg elsket matte på ungdomsskolen for da var det mer algebra, likninger og tekstoppgaver.
Men på vgs så begynner jeg å bli drit lei av sinus, cosinus, vektorer og grafer.
Særlig grafer, når vi skal drive å tegne grafer hele tida.
Matte på vgs er ikke slik jeg hadde forventa meg :(
På ungd.skole synes j d var litt kjedelig.
Selvfølgelig, på vgs blir jo matematikk mer utfordrende.
Og enda mer på høyskole/UNIversitet nivå.

Jeg er temmelig glad i oppgaveløsning...og matematikk

:wink:
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
kalleja
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 292
Registrert: 23/04-2006 02:57
Sted: Trondheim

Helt enig i at så mye tegning av grafer ikke er særlig gøy eller lærerikt. Men ting vi lærer nå er mye mer komplisert og fornuftig. MX får deg til å føle deg "smart" ihvertfall hvis du skjønner det du driver med. Synes selv problemene vi løser i matematikk er mye mer tilfredstillende enn de vi løser i Norsk/historie/samfunnsfag osv.
mattemarkis
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 12
Registrert: 21/10-2006 14:27

kan man ikke hypnotisere seg til faget da? :wink: , jeg har problemer med selv det enkleste... :?:
mymaths
Noether
Noether
Innlegg: 38
Registrert: 05/11-2006 13:09
Sted: Aurskog

Hallo.
Jeg liker matematikk! Går 2Mx nå. Grafer og sinus, cosinus saker er kjedelig i lengden, men greit å kunne når vi driver med derivasjon og lignende. Desto vannskeligere en oppgave er desto morsomere er det å jobbe med den. Også er det veldig gøy når man endelig klarer å løse den.
Har lyst til å studere videre med matematikk etter vgs.
Svar