Løs for x
Grei ligning
Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Tror jeg vil påstå denne er uten løsning.
Grensen midt i kan tas utenfor, og går mot uendelig, men det kommer også litt an på hva t er for noe. Forøvrig, selv om produktene og summene oppe skulle bli til noe fornuftig, så kan man ikke trekke ut x-ene uten å ta i bruk andre funksjoner enn standardfunksjonene.
(ok, ok - skjønner dette kanskje var en spøk)
Grensen midt i kan tas utenfor, og går mot uendelig, men det kommer også litt an på hva t er for noe. Forøvrig, selv om produktene og summene oppe skulle bli til noe fornuftig, så kan man ikke trekke ut x-ene uten å ta i bruk andre funksjoner enn standardfunksjonene.
(ok, ok - skjønner dette kanskje var en spøk)
Cube - mathematical prethoughts | @MatematikkFakta
Med forbehold om tullete feil. (både her og ellers)
Med forbehold om tullete feil. (både her og ellers)
-
Vektormannen
- Euler

Gjesp
Elektronikk @ NTNU | nesizer
-
Tore Tangens
- Dirichlet

[tex]\sqrt{Alt \hspace9 ondt}[/tex]
-
Vektormannen
- Euler

Du brydde deg nok til å skrive dette frekke innlegget da.thmo wrote:Du misforstod hvis du trodde jeg brydde meg hva du saVektormannen wrote:Gjesp
Elektronikk @ NTNU | nesizer
Kan vi ikke bare glemme hele denne tråden?
Dessverre, det var nok bare et tåpelig innfall fra min side. Som Fredrik sier så blir det vel et problem med den t'en. Man ville uansett fått en ligning med to variabler. Men hvis man ser bort ifra det og går utifra at man kun får et heltall i telleren så hadde det kanskje vært muligRealist1 wrote:Har du fasit, thmo?
[tex]\sqrt{ln(e^x+cos(x^2))}=a[/tex]
[tex]ln(e^x+cos(x^2))=a^2[/tex]
[tex]e^x+cos(x^2)=e^{a^2}[/tex]
[tex]cos(x^2)=C-e^x[/tex]
Ok, kanskje det ville blitt litt vanskelig. No kan vi glemme denne tråden