Matematikk 1T-Y Eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
kjetilhansen86
Fibonacci
Fibonacci

Hei alle sammen.

Trenger litt hjelp.. Har eksamen i 1T-Y og har ikke peiling hva dette innebærer... Hva er typiske oppgaver jeg får innen dette, og hvor kan jeg lese meg frem til løsninger ol. dette?

Tusen takk for alt hjelp :) Vil bestå hehe
Mvh;
Kjetil Hansen
kjetilhansen86
Fibonacci
Fibonacci

Ingen så kan hjelpe? Hadde satt pris på en liten veileder her...

Takk :)
Mvh;
Kjetil Hansen
ettam
Guru
Guru

Se på kompetansemålene i læreplanen for faget, kanskje?

Vanskelig å finne gamle eksamensoppgaver, fordi eksamensoppgavene utarbeides og sensureres lokalt.
ettam
Guru
Guru

ok, eller?

Hastet det ikke lengre med å få svar?

;)
PeterGriffin
Cantor
Cantor

På denne eksamen skal det ikke så veldig mye til for å såvidt bestå med karakteren 2.

Kan tenke meg den er litt lik 1T for studiespesialiserende elever?

Du må kjøpe deg 1T bok. Andregradslikninger, sannsynlighetsregning, trigonometri, derivasjon, funksjonslære osv. er ting du må kunne på 1T eksamen for studiespesialiserende. Er nok noe mindre pensum på 1T-Y?
kjetilhansen86
Fibonacci
Fibonacci

Takk for svar! Huket av for og få mail når svar, men fikk ikke mail, så hadde gitt opp :p

Eksamenen er den 14.11 så har vertfall litt tid og lese, kjøper boken i morgen og håper på det beste.

Litt god følelse av at den skal være lett da, må bare sett meg inn i sakene ;)
Mvh;
Kjetil Hansen
PeterGriffin
Cantor
Cantor

kjetilhansen86 wrote:Takk for svar! Huket av for og få mail når svar, men fikk ikke mail, så hadde gitt opp :p

Eksamenen er den 14.11 så har vertfall litt tid og lese, kjøper boken i morgen og håper på det beste.

Litt god følelse av at den skal være lett da, må bare sett meg inn i sakene ;)
Det kommer vel an på hvor god du er i matematikk fra før, men på generelt grunnlag er det vel rimelig å si at 3 uker på å lese til 1T-y eksamen er i det minste laget om man har et litt mer ambisiøst mål enn å såvidt stå.
Post Reply