Nytt forum og nye nettsider

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Gustav
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 4555
Registrert: 12/12-2008 12:44

Hm, virker som det er noe rart med klokka på forumet nå. Hos meg er det i alle fall slik at klokkeslettene på innlegg endres én time når jeg logger meg inn. I tillegg er ikke klokkeslettene synkrone på hovedsida og på selve forumet.
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

16.20 skal klokka være
Gustav
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 4555
Registrert: 12/12-2008 12:44

Ser rett ut på selve forumet nå, men når jeg går til http://matematikk.net/side/Hovedside står det at innlegget ditt 16.20 var postet 14.20
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Da tror jeg klokkeslettene skal være riktige over alt. I alle fall for ikke innloggede brukere. Dersom man er innlogget kan det hende at man har feil tidssone eller ikke trykket på knappen "sommertid" i sitt eget brukerkontrollpanel. :)

På hovedsiden vet jeg ikke om tidssoneinnstillingene til brukerne i forumet, så da bare går jeg ut i fra at folk bor et eller annet sted på linjen mellom Hammerfest og Swaziland.
Gustav
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 4555
Registrert: 12/12-2008 12:44

Det hadde vært veldig fint om man hadde fått opp innlegg man skal besvare automatisk, og helst over og ikke under der man skriver. Jeg pleier i alle fall å forhåndsvise mitt eget svar endel ganger og da er det litt tungvint å måtte trykke på en knapp for å vise hele samtalen om og om igjen.
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

plutarco skrev:Det hadde vært veldig fint om man hadde fått opp innlegg man skal besvare automatisk, og helst over og ikke under der man skriver. Jeg pleier i alle fall å forhåndsvise mitt eget svar endel ganger og da er det litt tungvint å måtte trykke på en knapp for å vise hele samtalen om og om igjen.
Er enig i at det bør vises som default, men jeg mener under. Dette er fordi bilder (f. eks. LaTeX eller andre bilder) lastes noe sent, og gjør at feltet man skriver i forflyttes mens man skriver. Dette var noe irriterende i beta-versjonen.
Bilde
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Skal endre det slik at default er å vise fram det man svarer på. :-) Er ikke sikkert det blir i dag, men ganske raskt.
Gustav
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 4555
Registrert: 12/12-2008 12:44

Aleks855 skrev: Er enig i at det bør vises som default, men jeg mener under. Dette er fordi bilder (f. eks. LaTeX eller andre bilder) lastes noe sent, og gjør at feltet man skriver i forflyttes mens man skriver. Dette var noe irriterende i beta-versjonen.
Ok, det viktigste for meg er at tidligere innlegg vises automatisk. Slik det er nå er det faktisk blitt ganske så mye mer tungvint enn på det gamle forumet.

En annen ting som irriterer meg litt er den nye mouseovereffekten med gråfarge på hovedsida. Jeg syns det gjør hovedsida mer rotete og skjønner ikke helt behovet for en slik effekt. Det er mulig det bare er jeg som ikke liker det, men hvis majoriteten er enig med meg ville det vært fint å enten gjort gråtonen mer gjennomsiktig eller rett og slett bare fjernet effekten. Så hva syns dere andre om denne saken?
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Det enkleste jeg kunne gjøre på kort varsel er å skru av hele "klikk for å se tidligere kommentarer"-feltet. Får vente med å gjøre noe med det til jeg har tid til å lage en persistent knapp som husker siste valget du gjorde.

Forøvrig er jeg enig i at det er mye i det nye designet som er rotete - håper jeg får noen uker på meg til å flikke på det. Har for eksempel lyst til å kvitte meg med linja nederst og rydde opp i linja øverst. Men det blir ikke i dag :-) Men det er viktig at dere sier fra om noe kan gjøres bedre så jeg blir klar over det.

Jeg er også interessert i å vite hva andre synes om gråfargen..

JEH
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

JanEgil skrev: Men det blir ikke i dag
Det ble visst litt i dag allikevel :-)
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Har fjernet gråfargen på tabellradene, og synes faktisk at det ble mye mindre bråkete, ja. Tror det blir sånn.
espen180
Gauss
Gauss
Innlegg: 2578
Registrert: 03/03-2008 15:07
Sted: Trondheim

Det nye forumet blir stadig bedre! Takk for innsatsen du gjør, Jan Egil!

Jeg er enig med plutacro. Mus-over-effekten når man holder musa over et underforum eller en tråd er ganske distraherende.

Også noe annet jeg merket nå nettopp, er at når en tråd har flere sider, er knappene for å bytte side litt små. Kanskje de kunne gjøres til 12pt-skrift? =) Da blir de også mer synlige, for jeg hadde litt problemer med å finne dem. Mulig det er jeg som har tunnelsyn deluxe.
Gustav
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 4555
Registrert: 12/12-2008 12:44

JanEgil skrev: Har for eksempel lyst til å kvitte meg med linja nederst og rydde opp i linja øverst.
Det ble mye bedre uten den blå linja nederst!
espen180
Gauss
Gauss
Innlegg: 2578
Registrert: 03/03-2008 15:07
Sted: Trondheim

På hovedsiden er det en kolonne som viser de siste 8 innleggene på forumet. Den kunne godt ha vært begrenset til ett innlegg per tråd, slik at ikke én populær tråd dominerer hele kolonnen. For eksempel, i skrivende stund er 6 av de 8 innleggene fra denne tråden.
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

espen180 skrev:Også noe annet jeg merket nå nettopp, er at når en tråd har flere sider, er knappene for å bytte side litt små. Kanskje de kunne gjøres til 12pt-skrift?
Takk for rosen. Skal undersøke om det er lett å gjøre noe med listen på førstesiden (er redd for at der er mye knot :) Vi har jo listen med nye emner rett under, men der ser man jo ikke aktiviteten særlig godt...

Har forsøkt å endre litt på sidenummerne, men ble bare halvferdig, dessverre (ikke se på lista nederst på siden :)
Svar