Hei,
nå i vår semesteret tok jeg eksamen i Fysikk 2 som privatist, både muntlig og skriftlig. Har vært veldig demotivert pga personlig familiesituasjon. Dette første til at jeg mistet hele lysten til å forbrede til eksamen. Jeg vil bemerke at jeg ikke rørte boka hele semesteret og leste ca. 1 uke før muntlig eksamen og fikk 4 i den. Sensoren sa at det var en sterk 4, men jeg var ikke fornøyd. For mitt mål er å få 6 i det faget. Jeg hadde lest som et granskogen i en uke, og følte at det var ikke nok, og var veldig nervøs rett før eksamen. Jeg kunne ha klart en 6er hvis jeg hadde lest konstant i en mnd, noe jeg ikke fikk til.
Lurer på om hvordan bør jeg ta igjen fysikk2 og oppnå målet mitt ved å få 6 er.
Ser frem til gode råd.
Trenger råd ang. forbredelse til Fysikk 2 som privatist
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
-
- Galois
Oppgaveregning er nøkkelen.
Jo flere oppgaver i oppgavesamlingen til boka du gjør, desto mer vil du være trent i ulike siutasjoner
Som igjen fører til at jo flere vanskeligere oppgaver du utsetter deg selv for, og hvor du da selvfølgelig ikke finner svaret med engang,
men bruker ulike strategier og eventuelt diskuterer med andre eller her, vil forståelsen din øke betydelig.
Jo flere oppgaver i oppgavesamlingen til boka du gjør, desto mer vil du være trent i ulike siutasjoner
Som igjen fører til at jo flere vanskeligere oppgaver du utsetter deg selv for, og hvor du da selvfølgelig ikke finner svaret med engang,
men bruker ulike strategier og eventuelt diskuterer med andre eller her, vil forståelsen din øke betydelig.