Fysikk og matematikk på fagskole

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Torsor91

Hei,

Jeg skal videreutdanne meg og lurer på hvordan er nivået på fagene fysikk og matematikk på fagskolen?
Kan det sammenlignes med for eksempel R1 og R2 fra videregående? Samt for eks Fysikk 1 Fysikk 2?
Eller vill det være på ett enda høyere nivå?
Holder for tiden på å gå gjennom boken "Sinus matematikk forkurs for ingeniørutdanning/Maritim høyskoleutdanning".
Jeg har også gått gjennom Sinus bøkene til R1 og R2(Bøkene fra 2015 med stort fokus på geogebra), men det gikk ikke så bra, bestod eksamen men trenger forbedring.

Mvh
Tor
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Det kan ikke nødvendigvis sammenliknes med R1/R2, men det bygger videre på det. Går lengre inn i analyse (grenseverdier, derivasjon, integrasjon, differensiallikninger osv) blant annet.
Bilde
Torsor91

Aha, så det vill si at selv på fagskolen så er matematikken på ett relativt høyt nivå også da?
Noen her inne som har tatt fagskole og kan dele erfaringer med fagene matematikk og fysikk?
jeg skal mest sannsynlig gå elektro linje, enten automasjon eller elkraft.
Men ut ifra læreplanen kan det se ut som du sier at det bygger videre på R1/R2
Svar