To gode eksempler på matte muntlig eksamen

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Mester-Matte
Noether
Noether
Innlegg: 41
Registrert: 11/11-2013 17:34

For dere som skal kanskje opp til muntlig eksamen eller prøveeksamen i matte til sommeren, disse to PP'ene har jeg laget da jeg kom opp på matte både i muntlig prøveeksamen og eksamen. Hvis dere vil, så kan dere laste ned filene og kanskje få noen inspirasjoner.

Og gode tips til dere:

- Ikke lag ting vanskeligere enn det du kan forstår selv, for sensoren kan lett gjennomskuer det under samtaledelen.

- Du må selv forstå hva du gjør, ikke bare pugg. Matte handler ikke bare om pugging, du må forstå det for å klare det.

Lykke til. :)

Jeg fikk seks'er for begge, noe som jeg aldri kommer til å glemme. Minner for livet! :D
Vedlegg
Prøveeksamen 2014.ppt
(2.45 MiB) Lastet ned 86540 ganger
Eksamen 2014.ppt
(1.65 MiB) Lastet ned 66276 ganger
Ingenting er umulig, det tar bare tid.
Matteboy16

Hei! Hva slags type spørsmål fikk du av læreren din etter at presentasjonen var over?
Mester-Matte
Noether
Noether
Innlegg: 41
Registrert: 11/11-2013 17:34

Matteboy16 skrev:Hei! Hva slags type spørsmål fikk du av læreren din etter at presentasjonen var over?
Hei! Hvis jeg ikke husker helt feil, så var det slik jeg skulle trekke hvilket kapittel jeg skulle få spørsmål ifra. Jeg tror jeg fikk funksjoner, så begynte jeg å snakke om alt jeg kunne om funksjoner. Det beste er at du "tar over" samtalen, ikke vent til at læreren din eller sensoren begynner å stille sprøsmål, for da kan det hende at de stiller deg et spørsmål der du ikke kan svare. Etter at jeg har snakket ferdig, kom læreren min med en oppgave jeg skulle løse, tror det var en eller annen formel jeg skulle omforme...husker ikke helt...så lenge siden. :oops:
Ingenting er umulig, det tar bare tid.
the blackstar

hey. æ er en kar som har fått matte muntelig skal ha det om 2 daga. :shock: :shock: og lurte på om du hadde noen tips :| takk på fårhånd. btw æ kønr i matte
Jahz

Mester-Matte skrev:
Matteboy16 skrev:Hei! Hva slags type spørsmål fikk du av læreren din etter at presentasjonen var over?
Hei! Hvis jeg ikke husker helt feil, så var det slik jeg skulle trekke hvilket kapittel jeg skulle få spørsmål ifra. Jeg tror jeg fikk funksjoner, så begynte jeg å snakke om alt jeg kunne om funksjoner. Det beste er at du "tar over" samtalen, ikke vent til at læreren din eller sensoren begynner å stille sprøsmål, for da kan det hende at de stiller deg et spørsmål der du ikke kan svare. Etter at jeg har snakket ferdig, kom læreren min med en oppgave jeg skulle løse, tror det var en eller annen formel jeg skulle omforme...husker ikke helt...så lenge siden. :oops:
Hei! Du nevnte at du begynte å snakke om alt du kunne om det temaet du trakk. Vel, hvordan kan du begynne å si ekstremt mye om et matte tema? Viste du bare diverse oppgaver du kunne og forklarte de, eller?
Takk!
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Godt jobba.
Fint å se at du bruker figurer fra matematikk.net :D
Mvh
KM
Toniiiieee.18ie6672

Hei! Jeg har fått vite at vi skal ha med hele boken/alt vi har lært for å få til 6er på eksamen. Jeg skal lage en garasje. Men ser du ikke hadde så mye som vi har fått høre vi skal? Hvordan fikk du 6'er av det da? Når vi må ha med alt?
maryan/

fi må tenge nåje får vi svare på spørsmål
Isak

Kan du forklare oppgave 4 a?
callmeslaytan

hei, lurer på hva slags tegneteknikk som er brukt på oppgv 3, altså er det problemløsning, geometri osv.?
DBGreaha007

Mester-Matte skrev:For dere som skal kanskje opp til muntlig eksamen eller prøveeksamen i matte til sommeren, disse to PP'ene har jeg laget da jeg kom opp på matte både i muntlig prøveeksamen og eksamen. Hvis dere vil, så kan dere laste ned filene og kanskje få noen inspirasjoner.

Og gode tips til dere:

- Ikke lag ting vanskeligere enn det du kan forstår selv, for sensoren kan lett gjennomskuer det under samtaledelen.

- Du må selv forstå hva du gjør, ikke bare pugg. Matte handler ikke bare om pugging, du må forstå det for å klare det.

Lykke til. :)

Jeg fikk seks'er for begge, noe som jeg aldri kommer til å glemme. Minner for livet! :D
Du har skrevet i oppgaven at vi skal se på noen bilder, men de er ikke der??
Svar