Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.
jeg skal forbedre karakterer i både 1P og 2P matte, 1P dette semesteret og 2P neste. Er det noe spesielt jeg må vite om eksamen?
Og hva er beste måte på å forberede seg på? Tar imot alle tips dere kan gi meg da jeg skal studere til de på egenhånd, og hjelp iblant fra venner Matte er ikke mitt sterkeste fag, og det er noen år siden jeg sist gikk på videregående
Det eneste tipset jeg kan gi er at du først burde regne 1p boken, og føler du alt det går greit burde du gå over til eksamensoppgaver. Det er ingen lett vei til å bli god i matte, men det enste tipset jeg kan gi deg er at du burde bare regne og regne enda mer, men eksamensoppgaver er viktige da de gir deg god oversikt av hva du kan forvente å få på eksamen.
Tar1Psomprivatist wrote:Det eneste tipset jeg kan gi er at du først burde regne 1p boken, og føler du alt det går greit burde du gå over til eksamensoppgaver. Det er ingen lett vei til å bli god i matte, men det enste tipset jeg kan gi deg er at du burde bare regne og regne enda mer, men eksamensoppgaver er viktige da de gir deg god oversikt av hva du kan forvente å få på eksamen.
Hva med GeoGebra? lest at del 2 på eksamen er med pc, og GeoGebra er noe man må ha? Noen tips å lære seg dette? har aldri brukt det før, når jeg sist gikk på skole var ikke matte på pc et alternativ engang ^^