eksamen

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Gjest

hco96 skrev:
Gjest skrev: Hvordan øver du? har gått gjennom alle eksamensoppgavene, noen andre tips?? takk på forhånd
Nå tenker jeg å lage en pdf fil som inneholder en del oppgaver fra flere ulike eksamener ol. som jeg skal bruke til repetisjon av ting som jeg ikke er så veldig god på.
Hva med deg?

Vet ikke helt, gjør litt forskjellige oppgaver i læreboken egentlig nåå... hva satser du på?


Men føler jeg har kontrollen på det meste. det eneste som er garantert at som kommer på eksamen er derivasjonsoppgaver og polynomdivisjon, dette kommer uansett :lol: , men resten forbir et mysterium inntil videre.. har du tenkt å jobbe mye dagen før?
hco96
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 252
Registrert: 13/10-2016 23:00
Sted: Vilhelm Bjerknes Hus, Blindern

Tror jeg bare skal jobbe jevnt med oppgaver de neste dagene, blir nok en del på onsdag ja.
Men jeg gidder ikke å streve alt for mye for å få topp karakter da det viktigste er å bestå, pga. lavt snitt på det jeg skal studere neste år.
Jeg tror fordeling mellom ulike deler av pensum blir ganske jevnt. Kanskje maks to sannsynlighetsoppgaver, rundt tre-fire funksjonsrelaterte oppgaver osv.
Hva er målet ditt? Hvor lenge har du øvd til eksamen?
[tex]\oint_C{f(z)dz} = 0[/tex]
Gjest

hco96 skrev:Tror jeg bare skal jobbe jevnt med oppgaver de neste dagene, blir nok en del på onsdag ja.
Men jeg gidder ikke å streve alt for mye for å få topp karakter da det viktigste er å bestå, pga. lavt snitt på det jeg skal studere neste år.
Jeg tror fordeling mellom ulike deler av pensum blir ganske jevnt. Kanskje maks to sannsynlighetsoppgaver, rundt tre-fire funksjonsrelaterte oppgaver osv.
Hva er målet ditt? Hvor lenge har du øvd til eksamen?
Jeg går for toppkarakter =), har vel øvd i 3-4 uker nå :o. Har i snitt 1-2 feil på eksamen då :/. Er redd et kommer en ekkel oppgave på slutten av del 2, men med 2 timer på del 2 og ca. 4 oppgaver, bør det være tilstrekkelig med 30 min hver oppgave. tror jeg har roen på geogebra.


Er bare litt redd for en vanskelig geoetrioppgave.

ut i fra det har observert virker det som du har all mulighet til å få en 6!
hco96
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 252
Registrert: 13/10-2016 23:00
Sted: Vilhelm Bjerknes Hus, Blindern

Det klarer du nok helt sikkert, hvordan type geometri oppgave er du redd for? Jeg er ikke så sikker på det området selv.
[tex]\oint_C{f(z)dz} = 0[/tex]
Gjest

hco96 skrev:Det klarer du nok helt sikkert, hvordan type geometri oppgave er du redd for? Jeg er ikke så sikker på det området selv.

sånn type bevis oppgave, der man skal utlede noe og vise noe oppgaven spør om...
hco96
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 252
Registrert: 13/10-2016 23:00
Sted: Vilhelm Bjerknes Hus, Blindern

Jeg sliter egentlig veldig med sannsynlighetsregning og geometri uten vektorer. Resten av pensum tror jeg at jeg klarer ganske godt, så jeg håper på kanskje en firer :oops:

Er det noe du sliter noe spesielt med? Bortsett fra bevis oppgaver, har du noe eksempel på en oppgave du helst ikke vil ha på eksamen?
[tex]\oint_C{f(z)dz} = 0[/tex]
Gjest

hco96 skrev:Jeg sliter egentlig veldig med sannsynlighetsregning og geometri uten vektorer. Resten av pensum tror jeg at jeg klarer ganske godt, så jeg håper på kanskje en firer :oops:

Er det noe du sliter noe spesielt med? Bortsett fra bevis oppgaver, har du noe eksempel på en oppgave du helst ikke vil ha på eksamen?
f-eks. oppgave 8 vår 2015 del 1, den va litt stress..


oppgave 4 vår 2016, bruke litt tid på den.
hco96
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 252
Registrert: 13/10-2016 23:00
Sted: Vilhelm Bjerknes Hus, Blindern

ja det kan jeg si meg enig i, det er relativt greit og gøy med slike krevende oppgaver, men ikke på en eksamen med svært dårlig tid :roll:
[tex]\oint_C{f(z)dz} = 0[/tex]
hco96
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 252
Registrert: 13/10-2016 23:00
Sted: Vilhelm Bjerknes Hus, Blindern

Du har vel ikke noen andre gode krevende oppgaver som jeg kan tilføye på repetisjonsheftet mitt?
Jeg har som sagt i et tidligere innlegg kun regnet meg igjennom ett par eksamenssett.
[tex]\oint_C{f(z)dz} = 0[/tex]
Gjest

hco96 skrev:Du har vel ikke noen andre gode krevende oppgaver som jeg kan tilføye på repetisjonsheftet mitt?
Jeg har som sagt i et tidligere innlegg kun regnet meg igjennom ett par eksamenssett.

Husker ikke hvor jeg fant oppgaven helt, men har skrevet ned notatater..
Gitt en [tex]\vec{a}=\left [ 2,-3 \right ], og en linje l som er parallel med denne vektoren og går gjennom punktet (2,5), finn parameterfremstilling. En annen linje m som går gjennom punktet (1,2) og danner en vinkel på 45 grader med x-aksen. finn skjæringspunktet mellom linja m og linja l[/tex]
Gjest

Gjest skrev:
hco96 skrev:Du har vel ikke noen andre gode krevende oppgaver som jeg kan tilføye på repetisjonsheftet mitt?
Jeg har som sagt i et tidligere innlegg kun regnet meg igjennom ett par eksamenssett.

Husker ikke hvor jeg fant oppgaven helt, men har skrevet ned notatater..
Gitt en [tex]\vec{a}=\left [ 2,-3 \right ][/tex], og en linje l som er parallel med denne vektoren og går gjennom punktet (2,5), finn parameterfremstilling. En annen linje m som går gjennom punktet (1,2) og danner en vinkel på 45 grader med x-aksen. finn skjæringspunktet mellom linja m og linja l
sånn mente jeg!
hco96
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 252
Registrert: 13/10-2016 23:00
Sted: Vilhelm Bjerknes Hus, Blindern

Haha, takk. Forresten, hvordan har du planlagt å utføre del 2?
[tex]\oint_C{f(z)dz} = 0[/tex]
Gjest

Gjest skrev:
Gjest skrev:
hco96 skrev:Du har vel ikke noen andre gode krevende oppgaver som jeg kan tilføye på repetisjonsheftet mitt?
Jeg har som sagt i et tidligere innlegg kun regnet meg igjennom ett par eksamenssett.

Husker ikke hvor jeg fant oppgaven helt, men har skrevet ned notatater..
Gitt en [tex]\vec{a}=\left [ 2,-3 \right ][/tex], og en linje l som er parallel med denne vektoren og går gjennom punktet (2,5), finn parameterfremstilling. En annen linje m som går gjennom punktet (1,2) og danner en vinkel på 45 grader med x-aksen. finn skjæringspunktet mellom linja m og linja l
sånn mente jeg!

noen som klarer å løse denne?
Svar