Teknologi og forskningslære 2 - forskningsprosjekt

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Markus
Fermat
Fermat
Innlegg: 767
Registrert: 20/09-2016 13:48
Sted: NTNU

Heisann!

Jeg skal ha et 10-12 ukers langt forskningsprosjekt i ToF 2 til våren, og lurte på i den sammenheng om noen av dere hadde forslag til noen kule prosjekt jeg kunne begi meg ut på. Målet er å bruke det vi har lært av forskningsmetoder etc. i første termin.

Forskningsprosjektet kan være nesten hva som helst, bare jeg ikke tømmer vann over hodet mtp. tidslinje og vanskelighetsgrad. Har tenkt litt på universet som tema, men finner ikke på noen passelige prosjekter som er tilpasset en VG2-elevs kompetansenivå, samt at det passer inn med tidsrammen.

Tusen takk på forhånd!
Mittle
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 12
Registrert: 13/05-2016 21:42

På den videregående skolen jeg gikk på var det ny lærer i ToF for hvert år, og hver lærer hadde sitt eget tema basert på hva læreren var utdannet som. Han ene læreren var fysiker, og alle elevene i hans klasse bygget hver sin "sodacan" satelitt. Ene gruppa ble sendt for å delta i europamesterskap på Andøya, og de vant. Mener det står om det i en artikkel i BA.

Mener de ble skutt opp med rakett, åpnet seg med fallskjerm ved en viss høyde, og målte blant annet temperatur, lufttrykk osv. som ble sendt til bakken.
Svar