Idé til modifikasjon av utskriftvisning – til admin og vaktm

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Gjest

Hei,
Jeg har en idé, når jeg trykker på utskrift versjonen av en melding som inneholder matematiske formler, så er det genialt at jeg får se latex koden, slik at jeg kan lære hvordan man skriver det. Men problemer er at jeg kan ikke samtidig sammenligne det med den opprinnelige meldingen i latex, så det hadde vært genialt å kunne se både formelen i orginal-versjon samtidig som man kunne se latex-koden, det hjelper lettere å sammenligne, hva som er hva, hvilket tegn har hvilken kode.

Så kunne vaktmester, eller admin av denne siden vennligst innkludere orginalposten som den ser ut sammen med latex koden for sammenligning?

Hadde blitt utrolig glad for hjelpen.
Gjest

Sjekk
https://www.codecogs.com/latex/eqneditor.php

-der kan du taste inn en LaTeX kode og se hvordan den vises. du kan også laste ned et bilde av uttrykket,
-_-
Gjest

Du kan også bare duplisere fanen og ha den ved siden av koden.
Gjest

Gjest skrev:Sjekk
https://www.codecogs.com/latex/eqneditor.php

-der kan du taste inn en LaTeX kode og se hvordan den vises. du kan også laste ned et bilde av uttrykket,
-_-
WAAAAO dette var jo genialt! :) Kan vaktmester putte den øverst i forumet, så den er lett å finne for alle?

Setter pris.
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Når du skriver et innlegg vil du på verktøylinjen over tekstboksen jeg skriver i nå, helt til høyre, se en knapp det står "Tex-editor". Den fører deg til samme side.
Gjest

hva? det er ingen knapp her som det står text-editor på
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Gjest skrev:hva? det er ingen knapp her som det står text-editor på
Det skal det være Se dette bildet
Capture.JPG
Capture.JPG (25.94 kiB) Vist 4650 ganger
Gjest

åja etter å gå inn på quote, takker :lol:
Svar