Har du matte som hobby?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar

Hvor mange timer bruker du hver dag på å drive med matte-oppgaver som hobby?

1
8
42%
2
3
16%
3
1
5%
4
1
5%
5
0
Ingen stemmer
6
1
5%
7
0
Ingen stemmer
8
2
11%
9
0
Ingen stemmer
10
3
16%
 
Stemmer totalt: 19
Gjest

Hei hei,
Tenkte å bli litt bedre kjent med hva folk her gjør i fritiden sin.

Så hadde satt pris på om du kunne fortelle litt om hvordan du bruker matematikk i din hverdag, eller om hvordan du jobber med den som hobby – da er jeg interessert i å vite hvilke emner du synes er av interesse?

Og i tillegg lurer jeg på hvordan du jobber med matematikk; alene hjemme, i gruppe, ute, et samlingssted, mattekroken?

Håper med dette å belyse hvor fantastisk matematikk er som hobby, og hvor nyttig den er, som et forsøk på selv-motivasjon innen faget. :lol:
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

Tja, jeg er ganske glad i integrasjon og har brukt litt tid på å skrive litt notater om det. Tidligere var jeg og mer aktiv på matematikk.net, og det å svare på spørsmål her inne må vel regnes som en hobby. Nå bruker jeg for det meste math.exchange.com, men holder et øye på dette forumet jevning og ;)
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
bekymringsmelding

Nebuchadnezzar skrev:Tja, jeg er ganske glad i integrasjon og har brukt litt tid på å skrive litt notater om det. Tidligere var jeg og mer aktiv på matematikk.net, og det å svare på spørsmål her inne må vel regnes som en hobby. Nå bruker jeg for det meste math.exchange.com, men holder et øye på dette forumet jevning og ;)
treffer du noen for tiden?
Gjest

Nebuchadnezzar skrev:Tja, jeg er ganske glad i integrasjon og har brukt litt tid på å skrive litt notater om det. Tidligere var jeg og mer aktiv på matematikk.net, og det å svare på spørsmål her inne må vel regnes som en hobby. Nå bruker jeg for det meste math.exchange.com, men holder et øye på dette forumet jevning og ;)
Så bra, jeg kjenner igjen dette i meg selv! :D

Foresten, kunne du poste notatene dine om integral, synes det er spennende å se hvordan du tenker i hobby-tiden.

Btw, den math.exchange.com, siden finnes ikke, mente du en annen kanskje? Og hvordan blir man medlem der? Og hva kan du fortelle om den siden, er det mange daglige matematikk-spørsmål som blir stilt der?
Svar