Fysikk 2 V2018

Her kan du stille spørsmål vedrørende matematikken som anvendes i fysikk, kjemi, økonomi osv. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Gjest

Hei!
Har ett litt spesielt spørsmål. Jeg glemte å levere vedlegget med svarene fra flervalgsoppgavene når vi skulle levere del 1. Fant jo ut av dette til slutt, og leverte til slutt ved del 2. Eksamensvakten sa det var opp til sensor hvordan det skulle løses, men at det i verste fall kunne ende med stryk. Noen som uheldigvis har vert borti lignende problemstilling, eller har noen erfaring med dette fra fysikkeksamen?
fyyyyysikk

Kan ikke noen laste opp eksamenen, slik at noen kan lage et løsningsforslag?
fys

for å finne farten på induksjonsoppgaven, er det ikke mulig å bruke, ems=vBl, v=ems/Bl, v=0.18/1.5*0.3, v=0,4m/s ?
Fysikknørd

Jeg fant ut at vi hadde eget skjema for del 1 like etter at jeg leverte inn del 1. så jeg hadde skrevet svaralternativene på eget ark, men tror vel ikke sensor kan si noe på det? jeg leverte tross alt sammen med del 1 og laget mitt eget "skjema".
fysikknørd

Nei, du kan ikke bruke ems=vBL siden farten ikke var konstant i det tidsintervallet
99fys

når en skulle finne akselerasjonen, er det mulig å bruke ma=Ilb, a=Ilb/m ?
Fysikk

Hva med oppgave 6? Noen som har fremgangsmåte på den oppgaven?
Fysikknørd

99fys skrev:når en skulle finne akselerasjonen, er det mulig å bruke ma=Ilb, a=Ilb/m ?
Du må bruke F-Fm=ma
Flerovium
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 14
Registrert: 18/02-2018 01:20

Fikk scannet bokmålsversjonen av eksamenen hvis noen ville se på den her
Vedlegg
fy2.pdf
(3.41 MiB) Lastet ned 393 ganger
Fysikkelsker

Noen som husker hva de svarte på flervalgene?
Flerovium
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 14
Registrert: 18/02-2018 01:20

Fysikkelsker skrev:Noen som husker hva de svarte på flervalgene?
Husker sånn tålig, var det en spesifikk oppgave du tenkte på? :D
Fysikkelsker

Er usikker på oppg e, f, m, r.
F2F

Fysikkelsker skrev:Er usikker på oppg e, f, m, r.
Svarte:
e) C
f) B
m) D
r) D
hei_1

Hei, eg er litt usikker på oppgåve 1, c, i og p? Kva svarte du på dei?
Flerovium
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 14
Registrert: 18/02-2018 01:20

hei_1 skrev:Hei, eg er litt usikker på oppgåve 1, c, i og p? Kva svarte du på dei?
Jeg svarte i hvert fall

c) A
i) B
p) C
Svar