2P - Eksamen vår 2018

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

LektorNilsen
Descartes
Descartes
Innlegg: 437
Registrert: 02/06-2015 15:59

slurveguri skrev:Æsj! Jeg har gjort samme slurvefeil som LektorNilsen har gjort i sitt løsningsforslag. Del 2 oppg. 1 c) og d) er riktig besvart, men jeg har glemt å skrive "millioner". Husket det i a) og b). Hvor mye trekk kan dette føre til tro..?
Takk. Skal rette opp i tekstsvarene mine og laste opp på nytt :)
LektorNilsen
Descartes
Descartes
Innlegg: 437
Registrert: 02/06-2015 15:59

Her er reviderte løsningsforslag til 2P og 2P-Y
Vedlegg
Løsningsforslag eksamen 2P våren 2018.pdf
(1.28 MiB) Lastet ned 3759 ganger
Løsningsforslag eksamen 2P-Y våren 2018.pdf
(1.28 MiB) Lastet ned 4640 ganger
samme

slurveguri skrev:Æsj! Jeg har gjort samme slurvefeil som LektorNilsen har gjort i sitt løsningsforslag. Del 2 oppg. 1 c) og d) er riktig besvart, men jeg har glemt å skrive "millioner". Husket det i a) og b). Hvor mye trekk kan dette føre til tro..?
samme!!!
nerdherd

Smudi skrev:Jeg får ikke del 1 til å stemme med fasiten. Gjennomsnittet fikk jeg var 3,999 altså 4 og variasjosbredden var 54.

På del 2 får jeg 540 folk som bor i byen. Må man ikke bruke formelen frekvens/bredde= høyde.
Vi vet høyde og bredde, også ganger vi disse da får vi frekvens. Totalt blir det da 540.

Jeg har samme problem med del 1. Jeg fant et annet løsningsforslag som sier at variasjonsbredden er 54. Gjennomsnitt på 2,5 er korrekt. Men det må vel 54 også være?! Frustrerende med feil i fasit
LektorNilsen
Descartes
Descartes
Innlegg: 437
Registrert: 02/06-2015 15:59

nerdherd skrev:
Smudi skrev:Jeg får ikke del 1 til å stemme med fasiten. Gjennomsnittet fikk jeg var 3,999 altså 4 og variasjosbredden var 54.

På del 2 får jeg 540 folk som bor i byen. Må man ikke bruke formelen frekvens/bredde= høyde.
Vi vet høyde og bredde, også ganger vi disse da får vi frekvens. Totalt blir det da 540.

Jeg har samme problem med del 1. Jeg fant et annet løsningsforslag som sier at variasjonsbredden er 54. Gjennomsnitt på 2,5 er korrekt. Men det må vel 54 også være?! Frustrerende med feil i fasit
Sier løsningsforslaget noe annet enn at det er riktig med variasjonsbredde 54? Når det gjelder histogrammet på del 2, er summen av arealene til rektanglene lik 270. Ser ikke helt hvordan man kan få 540, som er nøyaktig det dobbelte.
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

2PY vår 18.pdf
(845.18 kiB) Lastet ned 39186 ganger
Svar